سفیر ایران در باکو:استقرار نیروهای حافظ صلح، اقدام سودمندی برای مدیریت مناقشه قره‌باغ نیست

۰۳م اسفند ،

noor-45.jpg

در پی انتشار یافتن خبرهای مبنی بر احتمال استقرار نیروهای حافظ صلح در منطقه قره‌باغ، سفیر ایران در باکو با انتقاد از این مساله خاطرنشان کرد: استقرار نیروهای حافظ صلح، اقدام سودمندی برای مدیریت مناقشه قره‌باغ نیست و حتی می‌تواند مشکلات امنیتی تازهی را در منطقه به وجود آورد.

محسن پاک‌آیین، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه می‌توانند برای حل مشکل قره‌باغ با استفاده از راه‌های منطقی همکاری کنند.

وی افزود: کشورها و سازمان‌های فرامنطقه‌ای دارای انگیزه قوی برای حل مناقشه قره‌باغ نیستند و معمولا در این قبیل از مناقشه‌ها، بهترین راه‌حل توسط کشورهای منطقه ارائه می‌شود.

پاک‌آیین در عین حال حضور نیروهای حافظ صلح برای حل مشکل قره‌باغ را در مقطع فعلی بعید دانست و گفت: این اقدام نیاز به شرایطی دارد که به سبب اختلاف‌های طرف‌های مربوط این شرایط فراهم نیست.

وی همچنین از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حل مناقشه قره‌باغ خبر داد و گفت: در صورت آماده شدن شرایط لازم، علاقه‌مندیم برای کمک به حل این مشکل، به وظایف خود عمل کنیم.

این دیپلمات ایرانی اظهار کرد: راهبرد حفظ روابط با دو طرف مناقشه، ظرفیت مناسبی را برای ایران به عنوان رییس جنبش غیرمتعهدها برای ورود به موضوع و کمک به تحکیم صلح و امنیت در منطقه ایجاد کرده است.

سفیر ایران در باکو در پایان خاطرنشان کرد: سال‌ها است که کشورهای بزرگ در حل مشکلات فلسطین، افغانستان و عراق ناتوانی خود را نشان داده‌اند و در مقاطعی مانند موضوع سوریه نیز دخالت کشورهای خارجی سبب تشدید بحران، تقویت تروریسم و کشته شدن مردم بی‌گناه شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.