سفیر ایران در خصوص سرایت بحران سوریه به خارج مرزها هشدار داد

به گزارش ایرنا، ‘محمدرضا رئوف شیبانی’ در دیدار با ژنرال ‘باباکار گای’ رییس هیات ناظران سازمان ملل در سوریه در محل سفارت ایران در دمشق خاطر نشان کرد که برخی کشورهای منطقه و طرف های بین المللی از طریق اعزام گروه های مسلح به داخل سوریه موجب پیچیده تر شدن بحران می شوند.

سفیر ایران با اشاره مجدد به موضع تهران در تاکید بر راه حل سیاسی در خصوص بحران سوریه و نشست مشورتی در تهران گفت که این نشست تجلی اراده کشورهای حامی حل سیاسی بحران سوریه از طریق گفت و گوهای جدی و سازنده بین طرف های متنازع در تحولات این کشور است.

شیبانی با تشکر از عملکرد فنی و منصفانه کوفی عنان نماینده سابق دبیرکل در سوریه و با اشاره به شرایط حساس و ویژه این کشور ، بر ضرورت توجه و اهتمام نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل به واقعیت های صحنه بحران و به ویژه حق مردم سوریه در تعیین سرنوشت خود بدون هرگونه دخالت خارجی تاکید کرد.

وی همچنین آمادگی ایران را در کمک به نماینده جدید سازمان ملل اعلام کرد.

سفیر ایران همچنین با اشاره به سفر اخیر خانم ‘والری آموس’ معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انساندوستانه ، گزارشی از مجموعه اقدامات و کمک های انساندوستانه ایران به مردم سوریه در زمینه های بهداشتی و خدماتی را به ژنرال گای ارائه کرد.

گای نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت حضور ناظران سازمان ملل در سوریه گفت: با توجه به شرایط امنیتی در سوریه شورای امنیت سازمان ملل تصمیم گرفت که تعداد ناظران را کاهش دهد و این حضور در حجم کوچک تری استمرار خواهد یافت.

رییس هیات ناظران سازمان ملل ماموریت ‘الاخضر الابراهیمی’ نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه را در راستای ماموریت کوفی عنان نماینده سابق دانست و گفت که الابراهیمی در روز جاری، گزارش برنامه ماموریت خود را به شورای امنیت ارائه خواهد کرد.

وی با تایید اخبار مربوط به ناکامی گروه های مسلح معارض در سیطره یافتن بر شهرهای دمشق و حلب، استمرار وضعیت نظامی در این کشور را یک تهدید برشمرد و گفت: طولانی شدن بحران باعث می شود تا طرف های درگیر دچار اشتباهات بزرگ تری شوند.

رئیس هیأت ناظران سازمان ملل در سوریه با اشاره به نقش سازنده ایران در تحولات سوریه بر ضرورت همکاری تمام طرف های منطقه ای و بین المللی برای حل بحران این کشور از راه های سیاسی تاکید کرد.

گای همچنین ضمن معرفی سرپرست دفتر هیات ناظران در دمشق از همکاری سفارت ایران در دوره گذشته با این دفتر تشکر کرد.

۱۵۹۲

خاورم**۱۴۳۶**۱۴۳۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۸۹۵۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.