سفیر فنلاند: ایران فراتر از آن چیزی است که در تیترهای رسانه‌های غربی از آن یاد می‌شود

۲۸ام بهمن ،

سفیر فنلاند در تهران گفت: این را می‌دانم که هرمزگان نه تنها دروازه‌ای برای ایران است بلکه این استان به نوعی دروازه جهان نیز محسوب می‌شود و تنگه هرمز نقشی مهمی در اقتصاد جهانی دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خلیج فارس، هری کمراینن (hari kamarainen) در دیدار با استاندار هرمزگان، با بیان این که بین هلسینکلی و بندرعباس تشابهات بسیاری در حوزه‌های مختلف وجود دارد افزود: بنادر در فنلاند نیز همانند هرمزگان نقشی حیاتی دراقتصاد این کشور دارند و منطقه بندر رجایی نیز در این استان توسعه قابل ملاحظه‌ای داشته است.

او از جزیره قشم به عنوان یکی از زیباترین مناطق جهان یاد کرد وگفت که این جزیره از نظر اکوتوریسم و حیات وحش در جهان منحصربه‌فرد است و نکته جالب نیز این است که از ظرفیت‌های جزیره به خوبی نگه‌داری می‌شود.

سفیر فندلاند در تهران به بازدید خود از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی قشم نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تحصیلات عالیه در قشم و بندرعباس از روند خوبی برخوردار است که در این راستا نیز می‌توان روابط هلسینکلی و هرمزگان را افزایش داد.

وی هم‌چنین تصریح کرد: بسیاری از مردم فنلاند آروزی دیدن مناطقی همانند بندرعباس و قشم دارند و در این راستاست که می‌توان به توسعه گردشگری در بین فنلاند و هرمزگان چشم داشت.

سفیرفنلاند در تهران اضافه کرد: طی حضورم در ایران و استان هرمزگان به خوبی دریافته‌ام که کشور ایران بیش‌تر و فراتر از آن چیزی است که در سرفصل‌ها و تیترهای روزنامه‌ها و رسانه‌های غربی از آن یاد می‌شود و این کشور، کشوری بی‌نظیر است.

کمراینن افزود: طبق بررسی‌ها و بازدیدهای که داشته‌ام دریافته‌ام که هرمزگان در صنایع و به ویژه صنایع تولید فولاد، آلومینیوم‌، روی و محصولات کشاورزی پیشرفت‌های خوبی داشته است که در این زمینه‌ها می‌توان روابط و تعاملات خوبی داشت.

سفیر فنلاند در پایان با بیان این که در حوزه‌های بندری، تجاری، اکوتوریسم و اکولوژی آماده همکاری با مسوولان هرمزگانی برای توسعه تعاملات و تبادلات است، افزود: بازدید‌ها و نشست‌ها باید مبنایی برای توسعه و افزایش ارتباطات باشد و مسوولان هرمزگانی و ایرانی می‌توانند به فنلاند به عنوان یک شریک تجاری قابل اعتماد نگاه کنند چرا که فنلاند در سطح بین‌المللی در حوزه سیاسی و اقتصادی به عنوان کشوری پایدارشناخته شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.