سقف نیمی از ساختمان‌های خوزستان غیراستاندارد است

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/کارشناس مسئول صنایع ساختمان اداره کل استاندارد خوزستان گفت: سقف بیش از نیمی از ساختمان‌های این استان غیراستاندارد است.

به گزارش ممتاز : غلامرضا مندل‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر سازندگان و پیمانکاران ساختمان با وجود فروش ساختمان‌های مسکونی خود به شهروندان با قیمت‌های بسیار بالا از استفاده از مصالح استاندارد و مرغوب امتناع می‏ورزند.

وی افزود: این اشخاص با وجود تولید تیرچه و بلوک سقفی استاندارد در سطح استان با خرید محصولات غیراستاندارد از تولیدات غیرمجاز استانی و یا از خارج از استان سلامت عمومی ساکنان این ساختمان‌ها را به خطر می‏اندازند.

کارشناس مسئول صنایع ساختمان اداره کل استاندارد خوزستان ادامه داد: عدم پایبندی این قبیل پیمانکاران ساختمان به قوانین و تخطی از مقررات مربوط به احداث بنا و استاندارد، هزینه‏های بسیاری را به شهروندان استان که قصد سکونت در ساختمان‌های به ظاهر لوکس شهری را دارند وارد می‏سازد.

مندل‌زاده خاطرنشان کرد: این مسئله سبب شده است تا در حال حاضر سقف بیش از نیمی از ساختمان‌های استان خوزستان غیر استاندارد باشد.

وی اضافه‌کرد: این در حالی است که سقف یکی از عناصر مهم در سازه‌ هر ساختمان به شمار می‌رود.

کارشناس مسئول صنایع ساختمان اداره کل استاندارد خوزستان گفت: خارج شدن تولیدکنندگان استاندارد و مرغوب استان از گردونه رقابت، ساخت مسکن بی‌‏کیفیت و ناایمن و تهدید بالقوه امنیت و سلامت عمومی جامعه از کمترین مضرات این گونه ساخت و سازها است.

مندل‌زاده در پایان اظهار کرد: استاندارد به عنوان یکی از حقوق شهروندی و مطالبات خریداران و مصرف‏کنندگان باید به در زمان خرید مسکن مورد توجه و درخواست‌ مردم قرار گیرد.

– ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.