سقوط ارزش سهام Google


فاوانیوز:
گوگل به دنبال انتشار آمار فروش و سود سه ماهه سوم میلادی شرکت Google، سود سهام این شرکت در یک سقوط ناگهانی، حدود ۱۰ درصد از ارزش خود را از دست داد.

ارقام منتشر شده در حد انتظار بازار نبوده و کارشناسان مالی امید ارقام فروش و سود بالاتری را داشتند. گرچه میزان درآمد در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، ۴۵ درصد بیشتر از دوره مشابه در سال قبل است، ولی پس از کسر کمیسیون و درصد شرکت های همکار، درآمد در حد ۱۱٫۳۳ میلیارد دلار است. این رقم پایین تر از پیش بینی بازار می باشد که انتظار حداقل ۱۱٫۸۶ میلیارد دلار را داشت.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از شبکه گستر، سود حاصل از فعالیت سه ماهه سال جاری میلادی، بالغ بر ۲٫۱۸ میلیارد دلار شده که در مقایسه با میزان ۲٫۷۳ میلیارد دلار در سال قبل، کاهش نشان می دهد.

پس از انتشار این ارقام، ارزش سهام شرکت Google در یک کاهش ناگهانی به ۶۸۷٫۳۰ دلار رسید که نشان دهنده حدود ۱۰ درصد کاهش ارزش سهام است. البته مسئولان Google این رفتار عجولانه بازار سهام را به گردن یک شرکت انتشاراتی که مسئول چاپ و تکثیر گزارش بوده، انداخته که ظاهراً به اشتباه گزارش عملکرد Google را چند ساعت زودتر از موعد مقرر منتشر کرده. قرار بوده که این گزارش پس از پایان ساعت کاری بورس نیویورک منتشر گردد ولی به دلیل اینکه در ساعات پایانی روز منتشر شد، فعالان بازار بطور ناگهانی واکنش منفی نشان داده و با فروش انبوه سهام Google باعث سقوط ارزش آن شد به حدی که سیتسم کنترل خودکار بورس نیویورک، معامله بر روی Google را متوقف ساخت.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.