سقوط فوتبال ایران در رده بندی فیفا

جام جم آنلاین: فوتبال ایران در تازه‌ترین رده بندی فیفا که روز چهارشنبه منتشر شد، با نزولی چهار پله‌ای مواجه شده است که این نزول می‌تواند ناشی از شکست شاگردان کی‌روش مقابل لبنان در مرحله چهارم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا باشد.

فوتبال ایران در آخرین دیدار خود در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ برزیل مقابل لبنان تن به شکست یک بر صفر داد که این شکست نزولی چهار پله‌ای را در جدول فیفا به همراه داشته است.

ایران با ۵۴۹ امتیاز در آسیا بعد از ژاپن، کره جنوبی و استرالیا در رده چهارم قرار گرفته است.

ژاپن با ۸۱۸ امتیاز در رده ۲۳ جهان و اول آسیا، کره جنوبی با ۷۷۶ امتیاز در رده ۲۵ جهان و دوم آسیا و استرالیا با ۷۰۲ امتیاز در رده ۳۴ جهان و سوم آسیا ایستاده‌اند.

کره جنوبی که حریف تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی است، نسبت به ماه قبل یک پله صعود داشته و بالاتر از استرالیا قرار گرفته است.

استرالیا در این ماه با ۹ پله نزول در رده بندی فیفا مواجه شده است که این می تواند به خاطر عملکرد ضعیف این تیم در مسابقات انتخابی جام جهانی باشد.

از نکات جالب توجه این رده بندی صعود ۱۵ پله‌ای لبنان بوده که با برتری مقابل ایران در رده دوازدهم فوتبال آسیا و ۱۰۹ جهان قرار گرفته است. یونان هم موفق شده خود را به جمع ۱۰ تیم برتر جهان برساند.

اسپانیا همچون ماه‌های گذشته با ۱۶۱۱ امتیاز در صدر قرار دارد و آلمان با ۱۴۵۹ امتیاز در تعقیب برترین تیم جهان است.

رده بندی ۱۰ تیم برتر جهان به این شرح است:
۱- اسپانیا ۱۶۱۱ امتیاز
۲- آلمان ۱۴۵۹ امتیاز
۳- پرتغال ۱۲۵۹ امتیاز
۴- آرژانتین ۱۲۰۸ امتیاز
۵- انگلستان ۱۱۹۶ امتیاز
۶- هلند ۱۱۴۱ امتیاز
۷- اروگوئه ۱۱۴۰ امتیاز
۸- ایتالیا ۱۱۰۶ امتیاز
۹- کلمبیا ۱۱۰۲ امتیاز
۱۰- یونان ۱۰۲۹ امتیاز (مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.