سقوط قریب‌الوقوع قیمت خودروهای وارداتی

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 سقوط قریب‌الوقوع قیمت خودروهای وارداتی

سقوط قریب‌الوقوع قیمت خودروهای وارداتی

ممتازنیوز: حدود ۱۲ هزار خودروی خارجی در گمرکات کشور در انتظار ترخیص به سر می‌برند. ورود این خودروها به بازار موجب افت شدید قیمت‌ها خواهد شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، حدود یک سال قبل دولت در مصوبه‌ای واردات خودروهای خارجی با حجم موتور بیشتر از ۲۵۰۰ سی‌سی را ممنوع اعلام کرد. با این حال این ممنوعیت باعث جلوگیری از ورود این خودروها به گمرکات کشور نشد.
براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، هم‌اکنون حدود ۱۲ هزار خودروی خارجی با حجم موتور عمدتا بیشتر از ۲۵۰۰ سی‌سی در گمرکات کشور دپو شده‌اند که با مصوبه‌ جدید و آزاد‌سازی واردات، به تدریج ترخیص و وارد بازار خواهند شد.
نکته قابل توجه در این زمینه آن است که مدل این خودروها بیشتر مربوط به سال ۲۰۱۲ بوده و باید با قیمت ارزان‌تری نسبت به خودروهای مدل ۲۰۲۲ در بازار عرضه شوند.
یک فعال بازار خودروهای وارداتی در این باره می‌گوید: این خودروها در طول یک سال گذشته در گمرکات کشور و در زیر باران و آفتاب قرار داشته‌ بنابراین رنگ بسیاری از این خودروها آسیب دیده است.
وی با بیان این‌که پیش از عرضه این خودروها به بازار باید قسمت‌های آسیب‌ دیده مانند رنگ آنها ترمیم شود، خاطرنشان می‌کند: مدل بیشتر این خودروها مربوط به سال ۲۰۱۲ بوده و البته با توجه به شرایط‌شان باید به قیمت خودروهای مدل سال ۲۰۱۰ عرضه شود.
این فعال بازار خودروهای وارداتی تصریح می‌کند: با توجه به وجود تعداد زیادی خودروی خارجی در بازار، ترخیص خودروهای جدید و عرضه آنها موجب شکستن قیمت‌ها و کاهش شدید نرخ خودروهای وارداتی خواهد شد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.