سقوط قیمت خودروهای کره‌ای در ایران

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 سقوط قیمت خودروهای کره‌ای در ایران

سقوط قیمت خودروهای کره‌ای در ایران

ممتازنیوز: رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی کشور گفت: قیمت خودروهای کره‌ای در بازار به کمتر از قیمت عرضه این خودروها از سوی شرکت واردکننده سقوط کرده است.

به گزارش ممتازنیوز، حسن زمانی افشار، با بیان این مطلب اظهار کرد: رکود بازار در چند هفته اخیر، تثبیت نسبی قیمت‌ها با اندک نوسان رو به پایین را به دنبال داشته است.
وی با بیان این‌که به دلیل کاهش نسبی نرخ ارز قیمت خودروهای وارداتی مقداری کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: بیشترین کاهش قیمت در دو برند کره‌ای هیوندایی و کیا رخ داده به‌گونه‌ای که نرخ این خودروها در بازار به کمتر از قیمت نمایندگی سقوط کرده است.
رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی کشور ادامه داد: به عنوان مثال در حالی خودروی هیوندایی IX55 به قیمت حدود ۲۱۱ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود که قیمت فروش این خودرو از سوی شرکت واردکننده، ۲۴۰ میلیون تومان است.
وی به ایسنا افزود: در شرایطی که شرکت واردکننده، خودروی جنسیس را به قیمت حدود ۲۸۵ میلیون تومان عرضه می‌کند قیمت این خودرو در بازار به ۲۴۵ میلیون تومان کاهش یافته است.
زمانی افشار با بیان این‌که به این ترتیب مصرف‌کنندگان به جای مراجعه به شرکت واردکننده، خودروی مورد نیاز را از بازار تهیه می‌کنند، تصریح کرد:‌ در این مدت قیمت دیگر خودروهای وارداتی نیز مقداری کاهش یافته است.
به گفته رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی کشور، در صورت کاهش و یا حتی تثبیت نرخ ارز در سطوح فعلی، قیمت خودروهای وارداتی باز هم کاهش خواهد یافت.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.