سقوط قیمت دلار آزاد به ۱۷۸۰ تومان/ بازار سکه در سراشیبی نرخ‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت انواع سکه در بازار امروز سه شنبه کاهش یافت و نرخ سکه طرح قدیم به ۶۹۵ هزار تومان و طرح جدید به ۶۸۵ هزار تومان نزول کرد، این نرخها دیروز به ترتیب ۷۰۰ هزار تومان و ۶۹۲ هزار تومان بود.

قیمت نیم سکه بهار آزادی امروز ۳۴۵ هزار تومان، ربع سکه ۱۸۴ هزار تومان و گرمی ۱۰۲ هزار تومان است، قیمتهای مذکور دیروز به ترتیب ۳۴۸ هزار تومان، ۱۸۴ هزار تومان و ۱۰۳ هزار تومان بود.

فعالان بازار سکه و طلا دلیل اصلی اهش نرخ سکه را نزول قیمت دلار در بازار آزاد عنوان می کنند و در عین حال عرضه سکه های پیش فروشی بانک مرکزی را از دیگر دلایل می دانند.

در هفته جاری به دلیل قرار گرفتن در ایام سوگواری بازار خرید و فروش سکه، چندان سکه نیست و معاملات در این بازار به حداقل رسیده است.

نرخ هر گرم طلای زرد ۱۸ عیار در بازار داخلی طی روز جاری ۷۰ هزار تومان و هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۶۳۸ دلار اعلام شد.

فعالان بازار ارز نیز از کاهش قیمت دلار در بازار آزاد خبردادند و نرخ آن را برای فروش ۱۷۸۰ تومان اعلام کردند، دیروز نرخ دلار آزاد ۱۷۹۵ بود، براین اساس طی یک روز قیمت دلار با کاهش ۱۵ تومانی همراه شد.

این در حالی است که بانک مرکزی نرخ رسمی دلار را ۱۲۲۶ تومان تعیین کرده و صرافان موظف به خرید و فروش دلار بر اساس این نرخ هستند.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.