سقوط هواپیمای ترکیه جدی است

جام جم آنلاین: وزرای خارجه اتحادیه اروپا سقوط هواپیمای ترکیه در سوریه را مسئله‌ای بسیار جدی خوانده اما در عین حال تأکید کردند که نمی توان با این اقدام به فکر مداخله نظامی در این کشور افتاد.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتد پرس، وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز گذشته در نشست خود در لوکزامبورگ ضمن محکوم کردن اقدام سوریه در سقوط هواپیمای نظامی ترکیه در عین حال تاکید کردند که اعضای اتحادیه از اقدام نظامی در سویه حمایت نمی‌کنند.

“اوری روزنتال” وزیر خارجه هلند نیز گفت: سقوط هواپیمای ترکیه مسئله بسیار مهمی است اما در پی مداخله در سوریه نیستیم.

“گیدو وستروله” وزیر خارجه آلمان نیز که برای شرکت در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا وارد بروکسل شده بود، تأکید کرد: به تلاشهای خود برای حل بحران سیاسی در سوریه ادامه دهیم و در حال حاضر تنش زدایی بهترین اقدام است.

“ویلیام هیگ” وزیر خارجه انگلیس ضمن استقبال از تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه گفت: اقدامات بیشتری برای توقیف سلاح های ارسالی حامیان بین المللی سوریه  به این کشور انجام می شود.

وی ادعا کرد: تحریم ها علیه سیستم بانکداری، ارتش و رسانه های دولتی سوریه حامل پیام روشنی است که اتحادیه اروپا در پی افزایش فشارها علیه بشار اسد تا زمان پایان یافتن خشونت ها و اجرای طرح کوفی عنان در این کشور است.

“جولیو ترزی” وزیر خارجه ایتالیا همچنین با اشاره به افزایش خشونت ها در سوریه  گفت: دستیابی به راه حلی برای پایان خشونت ها در سوریه مسئله مهمی است و باید در این راستا تلاش کرد.

این نشست درحالی برگزار شد که اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی امروز سه شنبه نیز یک نشست اضطراری را برای گفتگو درباره سقوط هواپیمای نظامی ترکیه در سوریه برگزار می کنند.

خاطرنشان می شود بعد از ظهر جمعه گذشته یک فروند جنگنده اف – چهار ترکیه به دلیل اینکه وارد حریم هوایی سوریه شده و مورد حمله قرار گرفت و منهدم شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.