سکونت ۲میلیون تهرانی در واحدهای مسکونی ناپایدار

سکونت ۲میلیون تهرانی در واحدهای مسکونی ناپایدار

جام جم آنلاین: مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ضمن اشاره به زلزله اخیر در استان آذربایجان شرقی و کشته و مجروح شدن جمعی از هموطنان، بر ضرورت نوسازی بافت های ناپایدار و فرسوده شهری و مدیریت پیشگیری قبل از حادثه تأکید کرد و گفت: حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در ۶۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ناپایدار در شهر تهران سکونت دارند.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، علیرضا جعفری در جلسه هماهنگی دستگاه ها و نهادهای مرتبط با نوسازی با اشاره به نقش نهادهای مختلف در امر نوسازی، گفت: در فرآیند نوسازی بافت های فرسوده، ۳۱ دستگاه نقش مستقیم داشته و می توانند متناسب با نقش و رسالتی که دارند، مسیر دستیابی به توسعه پایدار شهری را  تسهیل ساخته و هموار نمایند.

وی با بیان این که محدوده بافت های ناپایدار شهر تهران مساحتی بالغ بر ۱۵هزار هکتار را به خود اختصاص داده اند خاطرنشان کرد: در حال حاضر جمعیتی در حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در ۶۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ناپایدار در شهر تهران سکونت دارند که  ۳۲۶۸ هکتار از این مساحت، بافت فرسوده و دارای شرایط بحرانی می باشد و جمعیتی در حدود یک میلیون و ۱۵۲ هزار نفر را در خود جای داده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران این آمار و ارقام را زنگ خطری برای مسوولین و دستگاه های خدمات رسان ذکر کرد و تصریح کرد: خوشبختانه ظرفیت های خوبی در قانون در حوزه حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری وجود دارد که دستگاه های متولی می بایست همگام با یکدیگر و در قالب نقشه راهی واحد، نقش پررنگی در این زمینه ایفا نمایند.

وی افزود: در راستای تحقق اهداف چشم انداز و توجه به سیاست های کلی مسکن که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ گردیده است؛ راه اندازی دبیرخانه بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار گرفت تا با هم افزایی توان دستگاه های مدیریتی بتواند روند احیاء و نوسازی بافت های فرسوده شهری را از طریق ارائه روش های کارآمد، تسریع نماید.

به گفته جعفری، ۳۱ دستگاه بصورت مستقیم در زمینه نوسازی نقش دارند و تاکنون نیز اقدامات خوبی در زمینه نوسازی صورت گرفته است اما رشد نوسازی به وجود آمده در سطح شهر کافی نبوده و مستلزم همکاری هر چه بیشتر دستگاه ها و نهادهای اجرایی است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران این جلسات  را فرصتی مغتنم برای هم افزایی توان مدیریتی دستگاه ها و نهادهای مرتبط با نوسازی بافت های فرسوده دانست.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.