سلاح جدید سایبری آمریکا بر علیه ایران

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع آمریکا با اشاره به توانایی پنتاگون به عنوان «عملی برای دفاع ملی»، در توضیح جزییات آن گفت: کشورهایی که لازم است بدانند ما مجهز به چنین امکاناتی هستیم به خوبی این را می‌دانند.

اندیشکده شورای « آتلانتیک»:ایالات متحده از سلاح سایبری جدیدی استفاده می‌کند

اندیشکده «شورای آتلانتیک» درمقاله‌ای به نقل از «تام شانکر و دیوید ای. سانجر» با نام سلاح سایبری جدید ایالات متحده می‌نویسد: «لئون پانتا» وزیر دفاع آمریکا ،در نیویورک پیش از سخنرانی روز پنج شنبه مقامات ارشد در رابطه با میزان توانایی‌های تهاجمی ایالات متحده برای جلوگیری از حملات احتمالی سایبری به این کشور صحبت کرد.

*توانایی‌های پنتاگون در جهت «عملی برای دفاع ملی»

«پانتا» از به کار بردن «واژه تهاجم یا تهاجمی» در فحوای جنگ سایبری امریکا احتراز کرد و در عوض به سخن پردازی در رابطه با توانایی‌های پنتاگون در جهت « عملی برای دفاع ملی» پرداخت.

در عین حال وی اظهار داشت: «ما با دفاع پیشرفته صرف قادر به ممانعت از حمله سایبری نخواهیم بود.» و «چنانچه حمله قریب‌الوقوعی را که موجب تخریب فیزیکی چشمگیر یا کشته شدن شهروندان آمریکایی بشود در پیش داشته باشیم، به گزینه‌های تلافی‌جویانه برای دفاع از خود تحت رهنمودهای رییس جمهور نیاز خواهیم داشت. سازمان مربوطه برای مقابله با چنین سناریوهایی توانایی توسعه رهبری عملیات موثر برای مقابله با هر گونه تهدیدی را دارد.»

سخنان وی بیانگر این امر بود که ایالات متحده باید توانایی دفاع در فضای سایبری را تا به حد ردیابی و مقابله مستقیم با حملات احتمالی در شبکه ارتقاء دهد.

این مقام ارشد گفت: «این توانایی در رابطه با اقدامات تلافی‌جویانه برای پاسخ به اولین حملات سایبری نیز قابل استفاده است.»

*سلاح سایبری جدید ایالات متحده

یک مقام ارشد امنیتی بر جنبه های مثبت و منفی پذیرش صریح این امر که ایالات متحده سلاح سایبری جدیدی را بکار گرفته، تاکید کرد و اظهار داشت: این سلاح جدید در پاسخ به حملات احتمالی یا به منظور پیشگیری نیز قابل استفاده خواهد بود.

البته فعلاً مقامات رسمی تصمیم گرفته‌اند تا درنگ کنند. درعین حال این مقام ارشد امنیتی اظهار داشت: «کشورهایی که لازم است بدانند ما مجهز به چنین امکاناتی هستیم به خوبی این را می‌دانند.»

*هشدار «پانتا» به ایران

به نقل از «آسوشیتد پرس»، وزیر دفاع «لئون پانتا» صریحاً هشدار داد که ایالات متحده به حملات سایبری نهانی که سبب نگرانی دولت «اوباما» شده جواب خواهد داد و گفت که ایران می‌تواند اولین کشوری باشد که مظنون به حملات سایبری علیه امریکا است….

همچنین «پانتا» گفت: در صورتی که بپذیریم ملت آمریکا در معرض حملات سایبری قرار گرفته است، ارتش آماده مقابله به مثل است، اما چگونگی آن را توضیح نداد. در ضمن اضافه کرد که حملات پیشگیرانه نیز جزو گزینه‌های این دولت است.

  *ادعای معاون وزیر پیشین دفاع آمریکا علیه ایران

  «استوارت بیکر» معاون وزیر پیشین سازمان دفاع ملی آمریکا که هم اکنون به کارهای حقوقی برای بخش خصوصی مشغول است مدعی شد که: «اگر حملات غیرمسئولانه نامحدودی نسبت به ایالات متحده انجام گیرد، این حملات از جانب ایران خواهد بود.»


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.