سلامتی به طور عمده از شیوه های زندگی نشات می گیرد

۲۳ آبان ،

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سلامتی انسان به طور عمده از شیوه های زندگی به ویژه عادات غذایی، میزان تحرک و فعالیت بدنی، نوع تفریحات و سرگرمی و ارتباط با دیگران نشات می گیرد.

عبدالرضا رحمانی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سلامتی مفهومی وسیع و گسترده دارد و تعریف آن تحت تاثیر میزان آگاهی و طرز تلقی جوامع با شرایط گوناگون جغرافیایی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه سلامتی موضوعی تک بعدی نیست، اظهار داشت: ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی از جمله مهمترین ابعاد سلامتی است که باید هماهنگ و همزمان با هم مورد توجه قرار گیرند.

رحمانی گفت: عوامل بسیاری بر روی سلامتی فرد و اجتماع تاثیر دارند و اگر چه درجه و شدت این عوامل می تواند در شرایط گوناگون و در اشخاص مختلف بسیار متفاوت باشد، اما توجه به همهی این عوامل بسیار مهم و ضروری خواهد بود.

وی تاکید کرد: عوامل ژنتیکی، فردی، شغلی، محیطی، اجتماعی وسعت و کیفیت ارائه خدمات، وضعیت اقتصادی، سطح سواد و شیوه های زندگی مردم از جمله مهمترین عوامل تاثیرگذار بر روی سلامت است.

رحمانی با اشاره به نقش قابل ملاحظه الگوها و شیوه های زندگی در سلامتی و بیماری، تصریح کرد: سلامتی انسان به طور عمده از شیوه های زندگی به ویژه عادات غذایی، میزان تحرک و فعالیت بدنی، نوع تفریحات و سرگرمی و ارتباط با دیگران نشأت می گیرد.

وی یاد آور شد: متاسفانه در سالهای اخیر به سبب عدم توجه کافی به الگوها و شیوه های صحیح زندگی، بروز بیماری ها و نارسایی های مختلف به ویژه بیماری های مزمن و زمینه ای افزایش یافته است.

رحمانی خاطر نشان کرد: الگوهای نامناسب زندگی به ویژه تغذیه نامناسب، نبود فعالیت بدنی مناسب، استعمال دخانیات، چاقی و اضافه وزن و ناتوانی در برقراری ارتباط مناسب با دیگران، کیفیت زندگی انسان ها را به شدت کاهش داده است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.