سلامت سیاسی و مالی مجلس حفظ شود/ انتقاد از عملکرد اعراب دربرابر سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله احمد جنتی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران واقعه عظیم بعثت پیامبر خاتم را شرح داده و اظهار داشت: شب مبعث مبداء تغییر تاریخ دنیا تا روز قیامت است.

وی به نمازگزاران توصیه کرد: ارزش شب و روز مبعث را بدانید و سعی کنند اعمال این روز را به جا آورده و روزه داشته باشند.

جنتی افزود: برای عبادت واقعی باید شکم ها خالی باشد و برای قبول طاعات باید به داد فقرا و گرفتاری های مردم رسید.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه یاد و خاطره شهدای موتلفه را گرامی داشت.

وی با تشکر از وزارت اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات عاملان ترور دانشمندان هسته ای را دستگیر کرد و مردم پشتیبان سربازان گمنام امام زمان هستند.

دبیر شورای نگهبان در خصوص مجلس نهم به دیدار رهبری با نمایندگان اشاره کرد و خطاب به نمایندگان گفت: بهداشت و سلامت مالی، اخلاقی  و سیاسی مجلس و برخی بهداشت ها را که نام نمی برم حفظ کنید.

وی افزود: مجلس بیمار نمی تواند بیماری های جامعه را رفع کند.

خطیب نماز جمعه تاکید کرد: نمایندگان باید حق خداوند و مردم را با رعایت اخلاق و وظایفی که قانون به آنها واگذار کرده است اجرا کنند.

وی خطاب به نمایندگان با تاکید بر اینکه اختلاف در مجلس باعث اختلاف در جامعه می شود نمایندگان مجلس را توصیه به وحدت کرد.

دبیر شورای نگهبان افزود: نمایندگان باید به خداوند توکل کرده و مشکلات مردم را حل کنند.

آیت الله جنتی در خصوص مبارزه با بدحجابی از نیروی انتظامی تشکر کرد و گفت: هر مسلمان غیرتمند و معتقد به قرآن باید از نیروی انتظامی حمایت کند.

وی به نیروی انتظامی توصیه کرد: قانون را رعایت کرده و پا را فراتر از قانون نگذارد و ماموران که غیرقانونی عمل می کنند دستگیر کنند.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی باید موازین شرعی و اخلاقی را در نظر بگیرد و عمل کند.

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه فساد مثل آتش هر چیز را خاکستر می کند، افزود: فساد و بدحجابی مثل آتش است بی خود برای افراد بدحجاب شفاعت نداشته باشید.

خطیب نماز جمعه تهران درخصوص مذاکرات ۱+۵ در اجلاس مسکو گفت: بر اساس گزارشات موجود تیم مذاکره کننده در این اجلاس تلاش خوبی داشته ست.

وی خطاب به غرب گفت: غرب باید از تاریخ تجربه بگیرد مردمی که این قدر خون و جوان داده اند امکان ندارد سر میز مذاکره از حق خود بگذرند و شما بدانید این مردم از حق خود نخواهند گذشت.

جنتی افزود: جمهوری اسلامی ایران حاضر به مذاکره بدون فشار و دستور العمل اجباری است.

وی در خصوص مسائل و مشکلات مردم سوریه و عراق گفت: مردم عراق سال ها زیر چکمه های صدام بودند و کارهای وی عراق را به ویرانه ای تبدیل کرد.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: برخی کشورهای عربی و غیر عربی در مقابل عراق و سوریه کمر بسته اند و می خواهند آنها را از بین ببرند.

وی تاکید کرد: حکومت های عربی و غربی باید به رای مردم سوریه احترام بگذارند ، آمریکا و کشورهای عربی در حال ایجاد فشار به عراق و سوریه برای براندازی حکومت هایشان هستند.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه کار یک عده آدم کشی است، گفت: تروریست ها در سوریه و عراق ناامنی ایجاد کرده و زن و بچه و مردم را می کشند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: عدم مقابله سوریه با تروریست ها در واقع اجازه دادن به حکومت تروریست ها و فرار از کشور است و این در حالی است که هیچ حکومتی اجازه به فعالیت براندازان نمی دهد .

جنتی در پایان ضمن تسلیت شهادت امام کاظم (ع) افزود: در زمان عباسیان سید بودن جرم بود و فرزندان پیامبر را تحت فشار قرار می دادند بالاخره امام موسی کاظم را که در برابر این ظلم ها می ایستاد به شهادت رساندند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.