سلام میخواستم بدونم از لحاظ شرعی دقیقا دخول در ارتباط…

۱۲ تیرماه ۱۳،

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، ۲۶ ساله )

سلام
میخواستم بدونم از لحاظ شرعی دقیقا دخول در ارتباط جنسی به معنای ورود آلت مرد به مجرای زن و رد شدن از پرده بکارت است؟یا بدون پارگی پرده بکارت هم دخول انجام شده و زن و مرد جنب میشوند؟

ضمنا در صورتی که مرد فقط با دست اندام تناسلی زن رو لمس کنه آیا اگرمایعی از بدن زن خارج بشه، حکم جنب شدن زن رو دارد؟

در ضمن میشه بگید غسل جنابت دقیقا مثل همون غسلهای عادی هست،
یا اینکه سرو گردن جدا شسته شده و موقع شستن بدن از شستن سر و گردن امتناع میشود؟

ضمنا در ماه رمضان امکان گرفتن روزه در صورت جنب بودن وجود دارد؟یا باید حتما غسل انجام شود.
این سوالاتی که پرسیدم توی هیچ کدام از رساله ها جواب دقیقی ندیدم یا حداقل نفهمیدم

سوال بعدیم در مورد اینه که کسی که کار خیلی سنگین و سختی داره و در ضمن دچار سر درد شدید و خون دماغ های خیلی شدید می شود، میتواند از روزه گرفتن امتناع کند. و یا باید کار را در این یک ماه رها کند و روزه بگیرد.
وی مطمئن است که نمیتواند همزمان هم روزه بگیرد و هم به مدت حداقل ۸ ساعت چیزی در حدود چند ده کیلو میلگرد رو جابجا کند.

ممنون از راهنماییتون

مشاور ( حجه الاسلام منتظمی – دوشنبه، ۲۴ تیر )

کاریر محترم : ضمن تبریک ماه مبارک رمضان: از حسن اعتمادتان به مشاوره راسخون، تشکر می‌کنیم.

ج۱-دخول آلت تناسلی مرد در آلت زن (جلو یا عقب) به اندازه حشفه (ختنه گاه)را دخول گویند در صورتی که به مقدار ختنه گاه یا بیشتر دخول صورت بگیرد. هر چند منی هم خارج نشود، جنب می شود و روزه باطل می شود. (ختنه گاه یعنی قسمتی که پوست ختنه از آنجا جدا می شود و اصطلاحا سر آلت گفته می شود و برآمدگی سر آلت که پوست آن با ختنه برداشته شده است، ختنه گاه گفته می شود)دخول سرآلت تناسلی مرد در آلت زن ملاک است و ربطی به پرده بکارت ندارد.

گر کسی از روی عمد جنب شود، روزه اش باطل می شود.
جنابت به دو چیز محقق می شود.
۱٫ نزدیکی کردن:
در صورتی که به مقدار ختنه گاه یا بیشتر دخول صورت بگیرد. هر چند منی هم خارج نشود، جنب می شود و روزه باطل می شود. (ختنه گاه یعنی قسمتی که پوست ختنه از آنجا جدا می شود و اصطلاحا سر آلت گفته می شود و برآمدگی سر آلت که پوست آن با ختنه برداشته شده است، ختنه گاه گفته می شود)
۲٫ خارج شدن منی:
اگر عمدا کاری کند که منی خارج شود؛ هر چند نزدیکی هم صورت نگیرد، روزه باطل می شود و غسل واجب می شود.
بنا بر این اگر کسی عمدا نزدیکی کند و یا کاری کند که منی خارج شود، روزه باطل می شود؛ اما اگر منی خارج نشود و دخول هم صورت نگیرد؛ روزه باطل نمی شود.

ج۲–هر ترشحی که در حین معاشقه خارج شود پاک است و منی نیست و غسل ندارد مگر ترشحاتی که با شهوت (یعنی اوج لذت جنسی) خارج شود که منی است و نجس خواهد بود و غسل واجب می شود. و برای رسیدن به اوج لذت جنسی لازم نیست حتما دخول صورت گیرد.خود فرد می تواند تشخیص دهد که چه زمانی به اوج لذت می رسد و بالاتر از آن، لذتی حس نمی کند.پس هر رطوبتی که از کسی در اثر ملاعبه خارج شود مادامی که با شهوت نباشد یعنی آن رطوبت در اوج لذت خارج نشده باشد حکم منی را ندارد ونجس نیست و غسل هم ندارد. اوج شهوت = آن وقتی است که زن یا مرد کاملا ارضاء شده و اشباع گردند و پس از آن تمایل جنسی دیگر ندارند.

۳-امکان گرفتن روزه در صورت جنب بودن وجود ندارد و در صورت جنب شدن تا قبل ازاذان صبح باید حتما غسل انجام شود.

۴-اگر می‌توانند از ساعات کار کم کنند و روزه‌ها را بگیرند و از برکات آن محروم نشوند؛ مردم معمولاً در فصل تابستان روزه می گیرند و به کارهای روزمره (هر چند به صورت سبکتر) ادامه می دهند ولی چنانچه بعضی افراد ضعیف باشند و طاقت روزه پی در پی را نداشته باشند به مقدار توان روزه بگیرند و بقیه را در زمستان قضا کنند.

رساله ایت الله مکارم ،م۱۳۴۴ و ۱۴۰۱

من الله توفیق


مشاوره راسخون / مذهبی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.