سلحشور: سینمای ایران مرا دوست ندارد چون از عیاشی‌هایش جلوگیری می‌کند! / سینمای ایران مرا دوست ندارد چون از عیاشی‌هایش جلوگیری می‌کند!

۰۷م آذر ،

ایسنا نوشت:

فرج‌الله سلحشور روز سه‌شنبه نشستی خبری با حضور خبرنگاران در دفترش برگزار کرد تا اعلام کند از اتهام سرقت فیلمنامه سریال «یوسف پیامبر (ع)» تبرئه شده است.

این کارگردان سینما و تلویزیون با تاکید بر اینکه دادگاه تجدید نظر، حکم به برایت او داده است، گفت که بالاخره بازی ناجوانمردانه و غیرمنصفانه که علیه‌ او به راه افتاده بود، به پایان رسید.

سلحشور در این نشست که در محل موسسه فرهنگی هنری تبیان برگزار شد، اظهار کرد: «در دادگاه تجدیدنظر مدارک طرفین دعوا بررسی شد و در پایان رأی دادگاه این بود که اقتباسی در نگارش فیلمنامه سریال «یوسف پیامبر (ع)» صورت نگرفته است.»

وی افزود: «در دادگاه شعبه ۱۰۸۳ کارشناسانی که جزو دشمنان سلحشور بودند، اعلام کردند که ۵۵ درصد فیلمنامه این سریال رونویسی شده است که ۲۰ درصد از کتاب، ۲۰ درصد در ساخت و ۱۵ درصد در انتخاب سوژه این اقتباس صورت گرفته است.»

کارگردان سریال «یوسف پیامبر (ع)» با بیان اینکه این کارشناسان فاقد مجوز دادگستری بودند، خاطرنشان کرد: «نه کارشناسان و نه شاکی حتی یک جمله که بیانگر این اقتباس باشد، ارائه نکردند.»

سلحشور در ادامه با بیان اینکه مصداق اقتباس هیچ‌گاه در دادگاه ارائه نشد، گفت: «دادگاه تازه به شعبه شماره ۱۰۵۷ من را تبرئه کرد و دادگاه تجدید نظر نیز حکم دادگاه قبلی را تایید کرد.»

وی در ادامه اظهار کرد: «من شش نسخه‌ دست‌نوشته از «یوسف پیامبر (ع)» در طول سال‌های ۷۶ تا ۸۰ تهیه کردم که تایپ شده آن را در تاریخ ۱۵ اسفند ۸۰ تحویل سیمافیلم دادم در حالی که کتاب آقای سید شهاب‌الدین طاهری موسوی(شاکی پرونده) در زمستان ۱۳۸۰ به چاپ رسیده است.»

این کارگردان با بیان این که فیلمنامه «یوسف پیامبر (ع) » بزرگترین تحقیقی بود که در تاریخ تلویزیون انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: «کتاب آقای طاهری رونوشتی از کتاب «یوسف در آینه تاریخ» نوشته‌ی توماس مان است که ما مدارک آن را به دادگاه ارائه کرده‌ایم.»

سلحشور همچنین با بیان این که دشمن در بخش فرهنگی حضور فعال دارد، گفت: «۱۷ نفر از صهیونیست‌ها، بهایی‌ها، ساواکی‌ها و توده‌‌ای‌ها در عرصه‌ فیلمسازی در ایران فعال می باشند.»

 وی افزود: این سینمای سلحشور را دوست ندارند چون از عیاشی‌های آنها جلوگیری می‌کند. این جریان یک کمدی تلخ است. چون نمی‌خواهند کسی از سینما انتقاد کند و حرف بزند و هرکس حرف بزند باید کنار برود. سلحشور یک خادم است و به جز خدمت کردن کار دیگری نمی‌تواند داشته باشد. سلحشور سعی می‌کند خدمت کند. همینکه مردم دعایمان می‌کنند از سرمان هم بسیار است.

به گفته‌ وی سبب حضور فعال این اشخاص در عرصه‌ی فیلمسازی این است که بخش فرهنگ و هنر گلوگاه انقلاب اسلامی است.

سلحشور با اشاره به اینکه سینمای غرب پیامبران را گناهکار جلوه می‌دهد، اظهار کرد: «سلحشور در سریال «یوسف پیامبر(ع)»، پیامبری را به نمایش گذاشت که انسان پاکی است و این امر برای غرب بسیار سخت بود.»

وی افزود: «این شکایت، یک کمدی تلخ بود تا برای کارگردانی که منتقد سینما است، مانع‌تراشی کنند و من به زودی از طاهری شکایت می‌کنم.»

سلحشور در پایان با بیان این که سلحشور چیزی برای مطرح کردن ندارد به جز خدمت کردن به مردم، گفت: «خدمتگذاری را نباید در بوق و کرنا کرد و دعای مردم برای من کافی است.»

از رسانه‌هایی که به تخریب سلحشور پرداختند، شکایت می‌کنیم
در ادامه‌ نشست خبری، مشاور حقوقی سلحشور با بیان اینکه کارشناسان اولیه مجوز دادگستری را دارا نبودند، گفت: «کارشناسان تازه صدها سند را بررسی و اعلام کردند که اقتباسی از کتاب طاهری صورت نگرفته است. کارشناسان تازه شامل اشخاصی چون هاشم‌زاده، طالب‌زاده بهمنی، اسفندیاری بودند.»

حسین شمسایی با اشاره به اینکه به حیثیت سلحشور ضربه وارد شده است، گفت: «سلحشور در هیچ مرجع قضایی محکوم نشده است و هنگامی که رأی دادگاه تجدید نظر به ما ابلاغ شود هم از طاهری و هم از رسانه‌هایی که قبل از قطعیت حکم دادگاه به تخریب سلحشور پرداختند، شکایت می‌کنیم.»
 

سلحشور اعاده حیثیت می‌کند
در ادامه نشست وکیل پرونده «یوسف پیامبر (ع)» با بیان این که هیچگونه حکمی دایر بر محکومیت موکل اینجانب مبنی بر عرضه فیلمنامه بدون اجازه پدید‌آورنده صادر نشده است، اظهار کرد: «داستان «یوسف پیامبر (ع)» قصه‌ای است در میان مسلمانان و سایر ادیان الهی و به طور طبیعی امکان کار همزمان روی آن توسط چند محقق و نویسنده وجود دارد و این اقدام هیچ منع قانونی و عرفی ندارد و نظر هیئت محترم کارشناسان این بوده است که پس از بررسی‌های خود بر اثر طرفین دعوا، به نکته‌ای برنخورده‌اند که برداشت یا سرقت ادبی سلحشور از طاهری محسوب شود.»

قربان‌نگاری در پایان گفت: «بر حسب درخواست سلحشور، به زودی علیه سید شهاب‌الدین طاهری موسوی اعاده‌ حیثیت می‌شود و شکواییه‌ای دایر به اتهام افترا و نشر اکاذیب، توهین و تشویش اذهان عمومی به دادسرای عمومی تهران تقدیم می‌شود.»


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.