سلطانخواه : تکامل روند توسعه علم و فناوری ایران

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در روند توسعه علم و فناوری کشور وارد فراز بسیار جدی شده ایم و این روند هم اکنون به بلوغ و تکامل خود رسیده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، نسرین سلطانخواه در دهمین همایش سالانه پارک فناوری پردیس ، افزود : زمان آن رسیده است که مردم سرمایه گذاری سه دهه قبل را در این حوزه مشاهده و شیرینی دستاوردهای آن را در زمینه هایی چون رفاه ، امنیت ، استقلال و تولید حس کنند .
وی گفت : هم اکنون در دهه چهارم انقلاب اسلامی می خواهیم حلقه های علم و فناوری را تکمیل کنیم و این کار بسیار سخت تر از آغاز این مسیر است چرا که باید حاصل تحقیق به فناوری ، نوآوری ، خدمات و محصولات تبدیل شود و بتواند در بازار جهان کنونی رقابت کند و در این راه نقش آفرینان بسیاری حضور دارند که باید مشارکت داشته باشند .
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود : اگر می خواهیم نظام علم و فناوری مستقل شود باید گستره علم و فناوری را بسیار وسیع تر از آنچه در تصور داریم ببینیم.
سلطانخواه گفت : رهبری نیز افق جدیدی پیش روی جامعه علم و فناوری کشور ترسیم کرده اند و یکی از مهمترین موضوع ها در این زمینه که نیاز به سرمایه گذاری دارد ، نخبگان و علم و فناوری است و توجه به این اولویت موجب افزایش ثروت ، رفاه و امنیت مردم خواهد شد.
وی همچنین گفت : شورای عالی انقلاب فرهنگی با تصویب نقشه جامع علمی کشور و تشکیل ستاد راهبردی این سند ، پیوند خوبی میان علم و فناوری برقرار و نقشه راه بسیار روشنی در میسر توسعه علم و فناوری کشور ترسیم کرده است .
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود : یکی از ارکان مهم توسعه علم و فناوری شرکت های دانش بنیان هستند و پارک های علم و فناوری نیز به عنوان یکی از زمینه های ایجاد و فعالیت این شرکت ها ، دراین زمینه اهمیت دارند .
دهمین همایش سالانه پارک فناوری پردیس برای تجلیل از شرکت های دانش بنیان برتر و دستگاه های برتر همکار با این شرکت ها و پارک فناوری پردیس برگزار شد.

تحقق اقتصاد مقاومتی با ایجادبازار برای محصولات با فناوری بالا

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت : راه یابی محصولات با فناوری بالا به بازار و تضمین بازار آنها می تواند به روند شکل گیری اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی کمک اساسی کند .
سلطانخواه پس از رونمایی از هفت محصول با فناوری بالا در پارک فناوری پردیس افزود:شرکت های دانش بنیان این پارک امسال این محصولات را تولید و وارد بازار کرده اند .
وی گفت : عمده این محصولات مبتنی بر فناوری های پیشرفته و از نظر قیمت یک دوم تا یک سوم قیمت محصولات مشابه وارداتی است و شرکت های تولید کننده آنها توانسته اند این محصولات را در بازار بفروشند .
معاون علمی و فناوری رئیس جمهورهمچنین گفت : علاوه بر کمک های مالی و تسهیلاتی برای تولید فناوری ها،از مهمترین حمایت های مورد نیاز شرکت های دانش بنیان، حمایت های غیر مالی در زمینه هایی چون بیمه ، گمرک و مالیات و از همه مهمتر ایجاد بازار برای محصولات دانش بنیان است .
سلطانخواه افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی نیز برای اینگونه حمایت ها شکل گرفته است و هم اکنون آئین نامه های داخلی آن تدوین می شود و در چند ماه آینده کار اجرایی خود را آغاز خواهد کرد .
دهمین همایش سالانه پارک فناوری پردیس برای تجلیل از شرکت های دانش بنیان برتر و دستگاه های برتر همکار با این شرکت ها و پارک فناوری پردیس برگزار شد.


IRIBNews RSS MoreNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.