سلطانخواه : حمایت از شرکتهاى دانش بنیان در تامین نیازهای داخل

سه شنبه ۲۰ تیر – ۱۱:۱۷:۵۷ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: امسال به طور جدی و وسیع برنامه های مختلف و عملیاتی برای برقراری ارتباط بین دانش و صنعت داریم که یکی از اینها مربوط به تولید دارو، کود، سم و واکسن مورد نیاز بخش کشاورزی و دامپزشکی در داخل کشور است. 
به گزارش خبرگزاری آریا ، نسرین سلطانخواه درباره اقدامات معاونت علمی و فناوری برای برقراری ارتباط میان دانشگاه و صنعت و هماهنگی و همگرایی میان علم و فناوری اظهار داشت: به طور مثال وزارتخانه ای مانند جهاد کشاورزی مسئول تامین دارو، واکسن، پودر، سم و نهاده های کشاورزی است اما به طور خاص مسئول تولید اینها نیست و بعضا ممکن است این مواد از خارج از کشور وارد شود. امسال کاری که می خواهیم انجام دهیم این است که وزارت جهاد کشاورزی و سازمانهای مربوط در یک فراخوان واکسن ها و داروهای دامی، نهاده ها، بذرها، سم ها و کودهایی که از خارج وارد می کنند را اعلام کنند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: پس از اعلام نیاز اقلام مورد نظر، بخشهای دانش بنیان کشور که دانش و توان تولید این فناوری را دارند، اعلام آمادگی می کنند و آنهایی که تایید شدند از طریق معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور مورد حمایت قرار می گیرند تا تهیه این داروها در چرخه تولید قرار گیرد و این نیازها مرتفع شود.
سلطانخواه یادآور شد: بخشهای مسئول در وزارتخانه ها و سازمانها هم باید هماهنگ شوند تا هر چه سریع تر این محصولات و نیازها به بازار وارد و عرضه شود.
وی افزود: به طور مثال در مورد دارو و واکسن دامی، سازمان دامپزشکی کشور برای تاییدیه ها و مجوزها، در مورد ماشین آلات کشاورزی؛ ادارات کل تجهیزات کشاورزی باید همکاری کنند تا فرایندها به طور سریع طی شود و محصول مورد نیاز به بازار برسد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد: وزارتخانه ها و سازمانها باید روند کار را تسهیل و تسریع کنند تا از توانمندی های دانشی و سرمایه ای بخش خصوصی برای پاسخ به نیازها استفاده شود و دستگاه های دولتی نیز برای تامین نیازها بیشتر از توان و ظرفیت داخلی استفاده کنند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۰۱۱۱۷۵۷۳۳۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.