سلطانیه: آژانس اسناد مربوط به اتهامات علیه ایران را ارایه دهد

به گزارش خبرآنلاین خبرگزاری رویترز با اشاره به جلسه توجیهی برگزار شده توسط آژانس بین المللی انرژِی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران گزارش داد که آژانس تعدادی تصاویر ماهواره‌ای از پارچین را در این جلسه نشان داد، اما نماینده ایران نگرانی ها در این باره را رد کرد.
دیپلمات‌های حاضر در این جلسه که روز چهارشنبه در وین برگزار شد، گفتند که این تصاویر نشان می‌دهد محلی که آژانس خواستار بازدید از آن است با یک برزنت صورتی پوشانده شده است. ادعا می‌شود که ایران از این پوشش برای انجام فعالیت‌های پاکسازی در پارچین استفاده می کند.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، در این جلسه هرمان ناکارتس، معاون امور پادمانی مدیر کل آژانس و رافائل گروسی، دستیار مدیر کل به ارایه تصاویر و صحبت درباره آنها پرداختند.
ایران که انجام هر گونه فعالیت غیر صلح آمیز هسته‌یی را تکذیب کرده است تاکید دارد که پارچین یک سایت غیر نظامی است و به برنامه هسته یی هیچ ارتباطی ندارد.
علی اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد که فعالیت هایی که ادعا می شود در مجاورت اماکن مورد درخواست آژانس برای بازرسی انجام می گیرد هیچ ارتباطی به تحقیقات آژانس ندارد .
وی پس از جلسه توجیهی به خبرنگاران گفت که «صرفا داشتن یک تصویر از بالا، یک تصویر ماهواره ای» روشی نیست که «آژانس باید از طریق آن فعالیت حرفه ای خود را انجام دهد.»ایران تاکید دارد که آژانس باید اسناد مربوط به اتهامات علیه ایران را به تهران ارایه دهد.
سلطانیه گفت: همه باید مراقب باشند به اعتبار آژانس خدشه وارد نکنند. وی گفت که ایران باید اسنادی که مبنای نگرانی های آژانس است را مشاهده کند.
دیپلمات ها مدعی اند که آژانس به دلایل محرمانه قادر به تحویل آنها به ایران نیست.
سلطانیه گفت: آنها باید اسناد را ارایه کنند و در غیر این صورت ایران نمی تواند بدون این اسناد اثبات کند که آیا این اتهامات بی اساس است یا نیست. ما باید آنها را در اختیار داشته باشیم.
/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.