سلطانی فر رئیس سازمان محیط زیست می گردد؟ وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان که رای اعتماد مجلس را نگرفت به محیط زیست می رود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

به دنبال انتخاب دکتر محمدعلی نجفی به ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، منابع آگاه خبر دادند که آقای سلطانی فر نیز احتمالا رئیس سازمان محیط زیست خواهد شد…

خبراقتصادی: به دنبال انتخاب دکتر محمدعلی نجفی به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، منابع آگاه خبر دادند که آقای مسعود سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان نیز رئیس سازمان محیط زیست خواهد شد…

مسعود سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان  نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد و گمانه زنی ها، حکایت از آن دارد که سلطانی فر احتمالا به عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب خواهد شد.

مسعود سلطانی‌فر (متولد ۱۳۳۸ در تهران) معاون اسبق سازمان تربیت بدنی، قائم‌مقام مصطفی هاشمی‌طبا در زمان ریاست وی بر سازمان تربیت بدنی به مدت دو سال (در سال های ۱۳۷۴ و ۱۳۷۵) و همزمان معاونت اداری و مالی این سازمان، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است.

سلطانی‌فر یکی از سه وزیر پیشنهادی کابینه حسن روحانی بود که موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس نهم نشد. وی که به عنوان وزیر ورزش و جوانان معرفی شده بود با ۱۱۷ رای موافق، ۱۴۸ رأی مخالف و ۱۸ رأی ممتنع موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نهم نشد.

مسعود سلطانی‌فر دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی است. وی عضو هیات علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و سابقه همکاری با حسن روحانی را داراست و به عنوان مسئول کمیته ورزش روحانی فعالیت کرده است. سلطانی‌فر به عنوان نماینده مردم تهران در شورای شهر نیز انتخاب شده است.

وی در دوره‌ای که تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ راه یافت و هنگامی که دولت اصلاحات تازه روی کار آمده بود، قائم‌مقام مصطفی هاشمی طبا شد.

 

نجفی رئیس میراث فرهنگی شد

حسن روحانی رئیس جمهور، طی حکمی محمد علی نجفی را به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منصوب کرد.

نجفی تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه صنعتی شریف و در رشته ریاضی آغاز و مدرک کارشناسی ارشد خود را نیز از دانشگاه MIT آمریکا دریافت کرد. وی در دولت شهید محمدجواد باهنر و محمدرضا مهدوی‌کنی مسئولیت وزارت آموزش و پرورش را به‌عهده داشت و پس از آن نیز در دولت میرحسین موسوی در همین مسئولیت ابقا شد.

وی در دولت اول و دوم سازندگی نیز وزیر آموزش و پرورش بود و در دولت اصلاحات نیز با حکم سیدمحمد خاتمی به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه منصوب شد. از محمد علی نجفی به عنوان یکی از مؤسسان حزب کارگزاران سازندگی نام برده می‌شود. این حزب از نزدیکترین احزاب سیاسی ایران به آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی است.

محمدعلی نجفی برای شرکت در سومین دوره انتخابات شورای شهر تهران در لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان قرار گرفت و توانست به شورای شهر تهران راه یابد اما در انتخابات شورای شهر چهارم، کاندیدا نشد.

محمد علی نجفی از جمله سه وزیر پیشنهادی دولت یازدهم بود که در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در صحن علنی، نمایندگان مجلس به وی رای اعتماد ندادند.

نمایندگان مجلس روز پنج شنبه از مجموع ۲۸۴ رأی مأخوذه، با ۱۴۲ رای موافق، ۱۳۳ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع به محمد علی نجفی رای اعتماد ندادند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.