سلطان خواه خبر داد: اختصاص بودجه ۲۵ میلیارد تومانی برای دور ششم و هفتم پژوهانه دکترا

خبرگزاری آریا- معاون علمی و فناوری رئیس جمهورضمن اعلام خبر اعطای دور ششم و هفتم پژوهانه دکترا در سال جاری ازاختصاص  بودجه ۲۵ میلیارد تومانی  در این دوره  خبر داد.
به گزارش خبرنگار علمی آموزشی آریا، نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نشست خبری در ساختمان بنیاد ملی نخبگان استان تهران اظهار داشت: در سال ۹۰ به ۵۰۳۷ دانشجو دکترا مبلغی بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان پژوهانه پرداخت شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: در سال جاری نیز دور ششم و هفتم اعطای پژوهانه با بودجه ۲۵ میلیارد تومانی انجام می‌شود.
وی افزود: اعطای پژوهانه به دانشجویان دکترا از سال ۹۰ تاکنون طی ۵ مرحله انجام شده است که در مجموع ۱۱ هزار و ۷۳۳ دانشجوی وزارت علوم و بهداشت را در بر داشته و مبلغ آن ۵۵ میلیارد تومان بوده است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان داشت: اعطای پژوهانه به دانشجویان دکترا از تشکیلات اداری بسیار کوتاه برخوردار است که این طرح بر افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دکترا در کشور کمک می‌کند.

آغاز به کار  صندوق نوآوری و شکوفایی از ماه آینده

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: صندوق نوآوری وشکوفایی از خردادماه امسال با اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰میلیارد تومان فعالیت خود را آغاز می کند.
نسرین سلطانخواه افزود: لایحه حمایت از شرکت های دانش بنیان در آبان ماه سال ۹۰ از سوی دولت تقدیم مجلس شد و پس از تصویب نمایندگان به شورای نگهبان ارجاع داده شد و این قانون درفروردین ماه امسال به تایید شورای نگهبان رسید.
وی خاطرنشان کرد : شرکت های دانش بنیان با استفاده از امکانات صندوق نوآوری و شکوفایی می توانند از تسهیلات لازم در گمرک، معافیت مالیاتی در تولید کالاها و خدمات دانش بنیان استفاده کنند.
سلطانخواه افزود : صندوق نوآوری وشکوفایی به منظور کمک به تحقق و توسعه اقتصاد دانش بنیان، تکمیل زنجیره ایده تا بازار و تجاری سازی نوآوری‌ها ، دستاوردهای پژوهشی و اختراعات و کاربردی کردن دانش تشکیل می شود .

اختصاص ۶ درصد کل بودجه پژوهشی کشور به معاونت علمی و فناوری

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه اظهار داشت: تقویت نظام علم و فناوری کشور و تکمیل چرخه نوآوری ملی را از وظایف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانست و گفت : در حال حاضر ۶ درصد کل بودجه پژوهشی کشور به این معاونت اختصاص می یابد و مابقی این بودجه به منظور اجرای برنامه های مصوب دولت و مجلس شورای اسلامی دراختیار دستگاه های اجرایی قرار می گیرد.
سلطانخواه همچنین از تخصیص ردیف بودجه مستقل برای دو ستاد فناوری علوم زیستی و ستاد فناوری علوم شناختی از ستادهای معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری در بودجه سال ۹۱ خبر داد.
سند حوزه های یاد شده در سال ۹۰ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوردر پایان  با اشاره به حمایت مادی و معنوی از کانون‌های دانش و صنعت گفت:‌ در سال جاری ۱۰ طرح هدفمند کانون‌های دانش و صنعت از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد حمایت مادی و معنوی قرار می‌گیرند و بر این اساس قرار است منشور پویایی کانون‌های دانش و صنعت نیز در سال جاری تدوین شود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.