سلطان قابوس به مقامات ایرانی پیشنهاد مذاکره بین روسای جمهور ایران و آمریکا ارائه کرد؟

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

باشگاه خبرنگاران با دو تن از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادعای روزنامه عرب زبان وطن مبنی بر پیشنهاد سلطان قابوس به تهران برای برگزاری مذاکره بین روسای جمهور ایران و آمریکا در عمان را بررسی کرد.

منصور حقیقت‌پور نماینده اردبیل، سرعین و نمین نیز ، در مورد ادعای روزنامه عرب زبان وطن مبنی بر  پیشنهاد سلطان قابوس به تهران برای برگزاری مذاکره بین روسای جمهور ایران و آمریکا در عمان گفت: در این رابطه تصمیم‌گیرنده مقام معظم رهبری خواهند بود. 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: مقام عظمای ولایت هر تصمیمی در این رابطه اتخاذ کنند ما برآن گردن می‌نهیم. 
حقیقت‌پور در پایان خاطرنشان کرد: اعتقاد شخصی من این است که آمریکایی‌ها اول از همه باید برای جبران قبل و جبران ستم‌های روا داشته در حق ایران قدم بردارند و رویکرد خود را در مورد مذاکره با ایران به صورت مثبت نشان دهند.

همچنین عوض حیدرپور شهرضایی نماینده شهرضا و سمیرم ، در این مورد گفت: در زمان حضور سلطان قابوس در تهران و دیدار وی با رئیس جمهور و وزرای خارجه ممکن است طرفین با یکدیگر به توافقاتی دست یافته باشند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارداشت: همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز به این موضوع اشاره داشتند نفس مذاکره خوب است حتی اسلام بهترین راهکار برای حل مسائل را در گفتگو قرار داده است و براین مسئله تاکید داریم که تا حد امکان با گفتگو مسائل فی‌مابین بین‌المللی برطرف شود. 

وی در این مورد بیان کرد: مقام معظم رهبری با رعایت اصل عزت، حکمت و مصلحت در مورد این مذاکره موافقت کردند به شرطی که اصول ذکر شده مدنظر قرار گیرد. 

حیدرپور در پایان خاطر نشان کرد: در هر صورت برای مذاکره با آمریکا موافقت مقام معظم رهبری و کسب اجازه از ایشان لازم و جزو ضروریات این مسئله است. 

گفتنی است روزنامه عرب زبان وطن چاپ آمریکا مدعی پیشنهاد سلطان قابوس به تهران برای برگزاری مذاکره بین روسای جمهور ایران و آمریکا در عمان شد.

قابل ذکر است به نوشته این روزنامه  سفر قابوس در جهت جلب حمایت از تلاش های عمان از ابتکار این کشور برای حل مسئله هسته‌ای ایران و برگزاری نشستی در مسقط برای مذاکره روحانی و اوباما بود، سلطان عمان همچنین پیغامی از سوی شورای همکاری خلیج فارس به همراه داشت.

همچنین به نوشته وطن، سفر سلطان قابوس به ایران نشان دهنده تمایل مسقط برای ایقای نقش میزبان مذاکره بین ایران و امریکا است تا میانجی گر.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.