سلطه‌گران، نمی‌خواهند سخنان عدالت‌خواهانه احمدی‌نژاد به گوش ملت‌ها برسد

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از از پایگاه اطلاع‌رسانی سفر ریاست جمهوری به سازمان ملل، (www.un.president.ir) ˈ محمد عباسی ˈ، افزود: باید تلاش کرد از همه ظرفیت‌ها برای رساندن صدای مظلومان و منطق جهانی به دنیا استفاده شود.

وی درباره سفر آتی رییس جمهوری به نیویورک و این که آقای احمدی نژاد با توجه به تحولات منطقه و عرصه بین‌المللی چه موضوعاتی را در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کند، تاثیرگذار خواهد بود؟، گفت: نفس حضور جمهوری اسلامی ایران در مجامع جهانی از نظر تاثیرگذاری انقلاب اسلامی و اصل نظام می‌تواند نشان دهنده اراده و بزرگی ملت ایران به جهانیان باشد.

عباسی با بیان این که حضور آقای احمدی‌نژاد در سال‌های گذشته نیز به مراتب تاثیرگذار بوده است، خاطرنشان کرد: زورگویان و کسانی که مجامع بین‌المللی را تحت سیطره خود داشته و آن را اداره می‌کنند، نمی‌خواهند حرف‌های عدالت‌طلبانه و ظلم‌ ستیزانه آقای احمدی‌نژاد به گوش ملت‌ها برسد.

وی درباره عدالت‌خواهی ملت ایران نیز که بارها رییس جمهوری کشورمان به آن اشاره کرده است، گفت: عدالت از جمله مطالبات به حق ملت‌های جهان است لذا دعوت مجامع بین‌المللی به سمت جریان عدالت یک پیشرفت بسیار بزرگ محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شریان مسایل اقتصادی جهان در اختیار قدرت‌های استکباری است بر این اساس ضرورت دارد که مجامع پولی و مالی جهان بار دیگر مورد ارزیابی قرار گیرند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد که در حال حاضر اقدامات قدرت‌های استکباری به نفع گروه معدودی است که در نظام سرمایه‌داری همچنان سلطه خود را بر مبانی اقتصادی جهان نگه داشته‌اند.

عباسی همچنین رعایت حقوق ملت‌ها و امکان استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برای همه ملت‌ها را نیز از جمله مواردی دانست که باید در سازمان ملل مورد تاکید قرار گیرد.

وی با یادآوری شرایط نامناسب کنونی جهان و تغییراتی که در کشورها به ویژه در کشورهای اسلامی در حال وقوع است، افزود: باید قبول کرد که انقلاب اسلامی ایران ریشه خیزش‌هایی است که در جهان اتفاق می‌افتد.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: درواقع انقلاب اسلامی باید بتواند همچنان تاثیرگذار باشد و جهان را به سوی یک نظم عدالت محور هدایت کند.

عباسی با تاکید بر این که ملت ایران حقوق تمام ملت‌ها را محترم می‌شمارد، گفت: ملت‌ها باید خود تصمیم بگیرند و در سایه تفاهم و عدالت و همراهی برای تحقق عدالت در جهان تلاش کنند در غیر این صورت اگر قرار باشد جهان با ساختار و معادلات موجود اداره شود، باز هم نگرانی وجود خواهد داشت.

وی درباره چگونگی استفاده از ظرفیت‌های سازمان ملل در جهت اهداف جنبش عدم تعهد که اکنون ریاست آن را رییس جمهوری کشورمان برعهده دارد، گفت: جنبش غیرمتعهدها از چند جهت از جمله از نظر اصل موضوعیت شکل‌گیری قابل اهمیت است.

عباسی ادامه داد: اصل شکل گیری این جنبش، اتحاد تعدادی از کشورهایی بود که منش آزادگرایانه نسبت به قدرت‌های جهانی دارند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: مساله دیگر کمیت تعداد اعضای جنبش است که در دنیا تاثیرگذارند و می‌توانند در معادلات جهانی با وحدت، در کنار یکدیگر باشند.

عباسی، ریاست جمهوری اسلامی ایران بر این جنبش را در حضور آقای احمدی‌نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل تاثیرگذار دانست و گفت: برگزاری اجلاس عدم تعهد با وجود تمام کارشکنی‌هایی که در صحنه بین‌المللی توسط قدرتمندان انجام شد، نشان داد که این دوره مدیریت بر جنبش غیرمتعهدها دوره مقتدری خواهد بود و از این رو در موضع ایران در جهان و مجمع عمومی سازمان ملل بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

سیام**۹۲۵۰**۲۰۲۳**۱۴۷۸

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.