سلول‌های خسته را تجدید قوا کنیم

فروردین ۱۴۰۳

در بسیاری از موارد خستگی بعد از بیماری‌های تنفسی، معده‌ای و روده‌ای یا سایر بیماری‌ها و با علائمی شبیه آنفولانزا ایجاد می‌شود. خستگی ممکن است بعد از ضربه‌های روحی و احساسی مثل تصادف جدی یا داغ دیدگی بوجود آید.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ می‌توانید از راهکارهای زیر برای رفع خستگی استفاده کنید:برای بدنتان هفت ساعت خواب شبانه روز تجویز کنید؛ خواب شبانه خستگی‌های بدنی و روانی را کاهش می‌دهد و وضعیت تندرستی و روانی را در بهترین حالت نگه می‌دارد. البته بسیاره روی نکنید چرا که بیش از ده ساعت خوابیدن هم خطر ابتلا به مرگ را افزایش می‌دهد.

خودتان را برای کارتان نکشید: زمانیکه مشغول انجام کارهای طولانی میباشید فواصلی را برای استراحت در نظر بگیرید. با این کار سلولهای خسته تجدید قوا می‌کنند.

گاهی فقط یک قسمت از بدن شما دچار خستگی می‌شود: به طور مثال فقط پاهایتان درد می‌کند یا فقط چشم‌هایتان یا سرتان. در این حالت بهتر است بجای خوابیدن، دیگر عضوهایی را که خسته نیستند به کار بندید، با این عمل مواد زائدی که سبب خستگی شده‌اند دفع می‌شوند.

سعی کنید در طول روز بسیار آب بنوشید: تشنگی بخصوص در روزهای گرم آدمی را سست، بی‌حال و خسته می‌کند.

با اشخاص خسته اختلاط  نداشته باشید: سعی کنید با فعالانی که به شما انرژی مثبت می‌دهند ارتباط برقرار کنید.

ورزش کنید: کم تحرکی زمینه‌ساز بی‌حوصلگی و بی‌انگیزگی است. یک فعالیت آیروبیک ساده مثل پیاده‌روی روزانه می‌تواند مفید باشد.

خستگی ناشی از انرژی‌های منفی است که در داخلتان جمع شده است: اگر راهی برای تخلیه این انرژی‌ها هنوز نیافته‌اید می‌توانید نوشتن، دیدار با یک دوست، گوش دادن به موسیقی، رفتن به کوه یا استخر را امتحان کنید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.