سلیمانی: ˝در شوره زار˝ نمایشی دراماتیک با فضایی طنازانه است

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

علی سلیمانی، بازیگر نقش اوس عبدالله بنا در نمایش ˝در شوره زار˝ که به کارگردانی و نویسندگی حسین کیانی این روزها در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه رفته، طی یادداشتی سبب حضور خود در این اثر نمایشی و دیدگاهش را نسبت به نقشش بیان کرد.

به گزارش ممتاز نیوز؛ علی سلیمانی در این یادداشت آورده: “حسین کیانی را از دهه ۷۰ می‌شناختم و با کارهایش آشنایی داشتم. اما هیچ وقت فرصتی دست نداده بود تا بخواهیم با هم همکاری داشته باشیم. تا این که دو سال قبل در تئاتر “مشروطه بانو” این اتفاق افتاد. ما توانستیم از طریق آن نمایش با هم و تفکر همدیگر آشنا شویم. سلایق مان در تقابل با هم قرار گرفت. اندیشه هایمان به هم نزدیک شد و توانستیم تعامل خوبی در کار برقرار کنیم. من حسین کیانی را کارگردانی خوب می‌دانم. او نویسنده خوبی هم است و دریافت خوبی از تئاتر دارد و همه این ویژگی‌ها را در نوع ارائه و اجرای کارش هم دخیل می‌کند.

همه کارگردان‌ها این ویژگی را ندارند. ممکن است عده‌ای درک و دریافت خوبی از هنر نمایش داشته باشند اما به دلایلی نتوانند آن را در خروجی و محصول کارشان ارائه دهند. اما حسین کیانی با این دسته کارگردان‌ها تفاوت دارد. درام را خوب می‌شناسد و در ارائه درام هم موفق عمل می‌کند.

مهم تر از همه این که حسین کیانی می‌داند که از تئاتر چه می‌خواهد. به اصطلاح تکلیفش با اثر مشخص است. من ابتدا به سبب حضورم در یک فیلم سینمایی فرصت همکاری با این نمایش را نداشتم. چراکه کمی بازی ام در آن فیلم طول می‌کشید و نمی توانستم در تمرینات به طور مستمر حضور داشته باشم. اما بعد از چند روزی خوشبختانه شرایط به گونه ای پیش رفت که آن کار به پایان رسید و من توانستم به این مجموعه ملحق شوم و از این اتفاق هم بسیار خوشحالم.

من نقش اوس عبدالله بنا را در نمایش در شوره زار بازی می‌کنم. شاید پیش از هر چیز در ابتدا باید بگویم که اساسا قصه در شوره زار کاملا دراماتیک است. تعدادی از اشخاص در یک شوره زار گرفتار آمده اند و نمی دانند که برای نجات خود از این شرایط باید از چه چیزهایی کمک بگیرند. بنابراین قصه اساسا بار دراماتیک دارد. اما حسین کیانی با ظرافت و طنازی‌های قلم خودش و با توجه به کاراکتر مقابل این فرد فضا را طوری طراحی کرده است که در واقع طنازی‌های این شخصیت به چشم می‌آید. نوعی امیدواری در کار ایجاد می‌شود که تماشاگر را شاد می‌کند.

امیدوارم که من هم توانسته باشم به سهم خودم این نگاه طنازانه را در بازی ام اعمال کنم و اجرای خوبی از متن وشخصیت به تماشاگران عرضه کنم.”

نمایش در “شوره زار” کاری از گروه تئاتر چریکه است و مجید صالحی، رویا میرعلمی، علی سلیمانی، سینا رازانی، فهیمه امن زاده، احمد ساعتچیان، وحید رهبانی و فریده سپاه منصور در آن به ایفای نقش می‌پردازند. این نمایش هر شب به جز شنبه‌ها از ساعت ۲۰ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر میزبان علاقه مندان تئاتر است.

گفتنی است بلیط این نمایش برای دانشجویان تمامی رشته‌ها و هنرجویان آموزشگاه های هنری تا چهارشنبه بیستم آذرماه با تخفیف ۲۵ درصدی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.