سلیمی‌نمین: احمدی‌نژاد را منحرف کردند

۱۷ام بهمن ،

عباس سلیمی نمین

عباس سلیمی نمین در خصوص میزان اصولگرایی دولت و پایبندی ان به مواضع اصولگرایانه، گفت: دولت باید خودش اعلام کند که اصولگرا نیست. دولت آقای احمدی نژاد با شعار اصولگرایی روی کار آمد اما حال قصد دارد صراحتا اعلام کند که اصولگرا نیست.

وی افزود: بزرگترین اشتباه دولت از زمانی آغاز شد که احمدی نژاد تلاش کرد برای خودش اصالت قائل شود نه برای اصول و آرمان ها.

سلیمی نمین با بیان این که اقای احمدی نژاد با شعار اینکه ما باید به اصول انقلاب نزدیک شویم سر کار آمد ، گفت: اما به تدریج این اصول را برداشت و خودش را را محور سنجش درستی و نادرستی ها و اصول قرار داد. اول بحث جبهه حق و باطل را مطرح کرد و بعد خودش را جای حق قرار داد و کسانی که اعتقاد به اصولگرایی دارند چنین چیزی را نمی پذیرند.

وی ادامه داد: از طرفی هم تملق ها و غلو کردن این احساس را در آقای احمدی نژاد بیشتر کرد و به همین خاطر است دولت احمدی نژاد بسیار مایل نیست اصولگرایی را در دولت خود نشان دهد چون سبب می گردد رفتارشان با اصولگرایی سنجیده شود.

استفاده از خدمات برای جذب آرا

سلیمی نمین در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که این وسوسه در دولت بوجود آماده که از خدماتش در ماندگاری در قدرت استفاده کند، گفت: این بحث چندین بار در کشور تجربه شده و ملت ما نوع تجلیل از خدمات را در این وادی قرار نخواهند داد. چون به کسی که خدمت کرده است نباید اجازه داد قانون را دور بزند، یا  قانون را نادیده بگیرید و یا اقدامی جهت بقا در قدرت انجام دهد.

رییس دولت بعدی باید صادق تر و مخلص تر باشد

وی در باره بعضی مسایل از جمله موضوع دولت بی پایان، گفت: من مایلم دولت آقای احمدی نژاد پس از پایان دوره قانونی برود و دولت تازهی روی کار بیاید تا ما از بعضی تبعات سو  مثل حضور غیر مستقیم آقای احمدی نژاد در قدرت، ضربه نخوریم.

وی افزود: باید اشخاص تازه در خارج از دولت روی کار بیایند و حتی با آقای احمدی نژاد هم قرابت فکری داشته باشد اما مخلصتر و صادقتر. و در خدمت گذاری به دنبال مطالبه آرا و باقی ماندن در قدرت نباشد.

ائتلاف ۱+۲ اتفاق خوبی است

سلیمی دربارهٔ  ائتلاف بعضی از چهرهای اصولگرای نیز ، گفت: طبیعتا کار بسیار خوبی است چرا که برای اولین بار در کشور به سمتی می رویم که یک فرد و نزدیکانش را انتخاب کنیم.

وی افزود: منظور از ۱+۲ این است که رای یک نفر از آن دو نفر دیگر در نظرسنجی ها بیشتر باشد و مبنا قرار بگیرد و دو نفر دیگر در کابینه قرار بگیرند و حتی ممکن است تعداد این اشخاص بیشتر هم شود.حسن این عمل این است که مردم به یک شخص با کابینه ی مشخصی رای می دهند و این امر گامی  بزرگ در انتخابات خواهد بود.


» سیاست
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.