سمت “ابوالحسنی” در وزارت اقتصاد چیست؟

آنا: جلسات دادگاه رسیدگی به فساد بزرگ مالی در حالی روزهای یکشنبه هر هفته برگزار می‌شود که با گذشت زمان، اما و اگرهایی پیرو برخی از متهمان و یا مقصران این پرونده پررنگ‌تر از قبل می‌شود.

زمانی که اختلاس ۳ هزار میلیاردی پای وزیر اقتصاد را به مجلس کشاند و ماجرای استیضاح وی داغ‌ شده بود، حسینی برای اینکه فضای مجلس را آرام کند اعلام کرد: آقای ابوالحسنی معاون بانک و بیمه وزرات امور اقتصادی و دارایی از سمت خود استعفاء داده است.

اعلام این خبر آنهم زمانی که خانه ملتی‌ها به جدیت دنبال استیضاح سید شمس‌الدین حسینی بودند موجب شد تا فضای مجلس تا حدودی آرام شود و تعداد بسیاری از طراحان استیضاح از ادامه استیضاح منصرف شوند.

ابوالحسنی و اعلام خبر استعفای وی در آن زمان به مانند راه نجاتی شدند برای حسینی که از استیضاح رهایی یابد؛ بعد از اعلام این موضوع مهمترین سوالی که در کنار سوالات اختلاسی از وزیر اقتصاد پرسیده می‌شد مربوط به این بود که چه کسی را جایگزین ابوالحسنی خواهد کرد؟

حسینی اما با زیرکی از جواب دادن به این سوالات شانه خالی می کرد تا اینکه خبر آمد ابوالحسنی هر روز سر کار می‌رود و در همان دفتر معاون بانک و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی مشغول فعالیت است.

اینجا بود که سیر انتقادات و سوالات از وزیر اقتصاد اوج گرفت اما حسینی در پاسخ فقط می‌گفت هنوز فرد مناسبی برای جایگزین ابوالحسنی پیدا نکردیم و وی کارهای خود را همچنان ادامه می‌دهد.

جالب است که معاون مستعفی آقای وزیر از اواسط سال گذشته تا کنون همچنان سرکار می‌رود و در اتاقی فعالیت می‌کند که اسماً متعلق به معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد است.

همان زمان هم البته مشخص شد که این استعفاء رنگ و بوی فورمالیته دارد و به این زودی ها ابوالحسنی از وزارت‌خانه نخواهد رفت؛ البته باید یادآور شد زمانی که رسیدگی به پرونده فساد مالی آغاز شده بود چند روزی آقای معاون بانک و بیمه هم مهمان قوه قضائیه بوده است.

جوان آنلاین – آخرین عناوین اقتصادی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.