سمنیا: من حداکثر تلاش خود را در دوومیدانی کردم

  به نقل از رویترز از ژوهانسبورگ، این دونده زن که پس از پیروزی در مسابقات جهانی سال ۲۰۰۹ مجبور به آزمایش تعیین جنسیت شد، در مرحله نهایی ضعیف عمل کرد به طوری که پس از ”ماریا ساوینووا” از روسیه دوم شد.

عملکرد وی منجر به گمانه زنی هایی شد که ”سمنیا” عمدا از پیروزی خود جلوگیری کرده است تا دوباره جنجال بر سر جنسیت وی مانند سال ۲۰۰۹ آغاز نشود.

وی در فرودگاه شهر ژوهانسبورگ گفت: به رغم آنچه برخی افراد می گویند، من حداکثر تلاش خود را به کار بسته ام. همیشه صحبت هایی در این باره می شود اما این افراد هیچ آگاهی در باره ورزش دوومیدانی ندارند.

”فیکیله مبالولا” وزیر ورزش و جوانان آفریقای جنوبی از ”سمنیا”ی ۲۱ ساله که اهل روستایی در استان ”لیمپوپو” در شمال آفریقای جنوبی است، در فرودگاه شهر ژوهانسبورگ، استقبال و ستایش کرد.

مبالولا گفت: من از راهبرد وی در این رقابت ها اطلاعی ندارم اما وی ما را بسیار مفتخر کرد و با اینکه هیچکس به وی فرصتی نداد، اما او بیشترین جرات و نیروی یک زن جوان آفریقایی را از خود نشان داد.

”سمنیا” که با زمان ۵۷٫۲۳ دقیقه در مرحله نهایی برنده مدال نقره شد، گفت: با اینکه از این مدال راضی است اما برای پیشرفت در بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو تلاش خواهد کرد.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.