سمپوزیوم مجسمه‌سازی برای دانشجویان یک فرصت است

۱۰اردیبهشت،

هنرمند مدعو پنجمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی در گفت‌وگو با هنرآنلاین

محمد حسین عماد؛ هنرمند پیشکسوت مجسمه‌ساز معتقد است، برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی و حضور دانشجویان در بخش جنبی برایشان یک فرصت است.

محمد حسین عماد؛ هنرمند پیشکسوت مجسمه‌ساز در گفت‌وگو با خبرنگار تجسمی‌ هنرآنلاین دربارهٔ ساخت مجسمه‌های چوبی گفت: در کشورمان بخشی از مجسمه‌سازان که البته تعدادشان کم است با چوب هم کار می‌کنند. اما بیشتر مجسمه‌سازی با برنز مرسوم است و روی چوب کمتر کار می‌شود. چرا که فلز ماندگاری بیشتری دارد و به راحتی می‌توان در فضای باز هم آنرا به نمایش گذاشت.

او در این باره افزود: این در حالیست که در سال‌های اخیر ماندگاری آثار هنری مثل قبل‌ها نیست در حقیقت هنر مثل قبل بر اساس ماندگاری پایه ریزی نمی‌شود. اما این نکته هنوز در هنر مجسمه‌سازی کشورمان جا نیفتاده است و به دنبال مجسمه‌هایی با ماندگاری بیشتر هستیم.

عماد اظهار کرد: تفاوت چوب با سایر مواد در این است که با چوب بهتر از هر ماده دیگری می‌توان منظور مجسمه را به مخاطب منتقل کرد؛ از طرفی بدون هیچ کار اضافه ای آنرا به اثر هنری تبدیل می‌کنیم این در حالیست که ماده ای مانند فلز پیش از هر اقدامی‌باید قالب گیری شود.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی در سال‌های اخیر گفت: خوشبختانه برگزاری سمپوزیوم در سال‌های اخیر به طور مداوم ادامه داشته است و در همین چند سال شاهد تاثیر این حرکت شهرداری در هنر مجسمه‌سازی هستیم به طور مثال بخش خصوصی ورک شاپ‌های کوچکی برگزار می‌کنند. همچنین بیش از همیشه به بخش‌های مختلف مجسمه‌سازی مانند سنگ، فلز، چوب و… توجه می‌شود.

او که در این سمپوزیوم مجسمه‌ای با عنوان زیارتگاه طراحی کرده است گفت: دراین سمپوزیوم که به عنوان هنرمند مدعو حضور دارم مجسمه ای با عنوان زیارتگاه طراحی کرده‌ام.

عماد در پایان با اشاره به قرار گرفتن بخش دانشجویی در کنار بخش اصلی اظهار کرد: قرار گرفتن بخش دانشجویی در کنار بخش اصلی اتفاق خوبی است که در سال‌های اخیر در سمپوزیوم‌ها دیده می‌شود. با این اقدام هنرمندان جوان تجربه بسیار خوبی به دست می‌آورند و در سال‌های بعد شاهد پیشرفت بیشتر دانشجویان مجسمه‌ساز خواهیم بود. این در حالیست که در سال‌های اخیر شاهد بوده ایم پس از اینکه هنرمندان دانشجو در سمپوزیوم‌های داخلی حضور پیدا می‌کنند در سال‌های بعد از طرف سمپوزیوم‌های خارجی دعوت می‌شوند. به همین سبب تصور می‌کنم با توجه به اینکه دانشجویان امکان چندانی در محیط دانشجویی ندارند حضور در این سمپوزیوم‌ها فرصت بسیار خوبی برایشان است.
 

انتهای پیام/۳۱/۳۴


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.