سمیرا نوع‌پرست با اسب‌هایش به گالری اعتماد می‌رود

۱۳م دیماه ،

در گفت‌وگو با هنرآنلاین مطرح شد

هنرمند نقاش آخر این هفته برای دومین سال پیاپی نمایشگاه انفرادی‌اش را با موضوع اسب به گالری اعتماد می‌برد.

“سمیرا نوع پرست” هنرمند نقاش در گفت و گو با خبرنگار تجسمی‌ هنرآنلاین از افتتاح نمایشگاه انفرادی‌اش در گالری اعتماد خبر داد و گفت: جمعه ۱۵ دی ماه نمایشگاه انفرادی‌ام با عنوان “میدان تکراری‌ها” را در گالری اعتماد برپا می‌کنم.

او دربارهٔ آثاری که در این نمایشگاه به روی دیوار می‌روند گفت: میدان تکراری‌ها به دو بخش تشکیل می‌شود. یکسری نقاشی با تکنیک اکرلیک روی بوم است. در این گروه ۸ اثر کار شده است که بزرگترین آن در اندازه ۲۵۰ در ۱۹۰ و بقیه آثار در اندازه ۱۵۰ در ۲۰۰ است.

وی در این باره افزود: بخش دیگری از آثارم که در این نمایشگاه به روی دیوار می‌رود ۱۵ طراحی است که در اندازه کوچک به نمایش در می‌آید. موضوع تمام این آثار مثل همیشه اسب است که در فضای کلی زندگی شخصی‌ام کار شده است.

سمیرا نوع پرست که تاکنون در ۸ نمایشگاه انفرادی و ۱۵ نمایشگاه گروهی شرکت کرده است در مقدمه این نمایشگاه آورده است: از قبل تا امروز همواره اسب در میدان نقاشی‌ام حضور داشته است. در ابتدا اسب‌ها در میدان‌های طبیعی خود به تکاپو می‌پرداختند. بعدها میدان” صحن زندگی‌ام” شد. میدان زندگی‌ام هر روز پرهیاهوتر شد. میدان زندگی‌ام، میدانیست با جغرافیای خاص خود، زبان خود، عشق و حسرت‌های خاص خود.

این بار اسب‌ها را در میدان نافرمان رها کردم تا با قواعد امروزین میدان خود را تطبیق دهند. یکی بسان اجدادش در رقابت سریعترین است و دیگری باز به رسم گذشتگان چشم بسته صبوری اصل سنت را تکرار می‌کند.

افعال تکراری تاکی؟ آیا معنایی در آن است؟ آیا صعودی در کار است؟ آیا تکرار همان خلق است؟ تاریخ تکرار از چه زمانی است و آیا به غیر از تکرار همه خیال است؟

علاقه‌مندان برای حضور در این نمایشگاه می‌توانند جمعه ۱۵دی ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری اعتماد واقع در خیابان باهنر(نیاوران)، میدان یاسر، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان( دوراهی سمت راست)، پلاک ۴ مراجعه کنند. این نمایشگاه تا ۲۶ دی ماه همه روزه جز دوشنبه‌ها ادامه داد.

انتهای پیام/۳۱/۳۴
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.