سمیع زاده: در همه دنیا دولت در ورزش دخالت می کند / از دست دادن پست های جهانی فاجعه است!

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

مدیر اجرایی فدراسیون شنا گفت: در همه دنیا دولت در ورزش دخالت می کند و امیدوارم پست های جهانی و آسیایی را از دست ندهیم.

محسن سمیع زاده مدیر اجرایی فدراسیون شنا در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: متأسفانه در حال حاضر iبه سبب بحث تعلیق فدراسیون با مشکلاتی مواجه است iبه طوریکه همچنان امکان حضور در مسابقات وجود ندارد و همچنین در صورت عدم حضور در انتخابات کنفدراسیون شنای آسیا پست های آسیایی و جهانی را از دست خواهیم داد.

وی گفت: درحال حاضر مقرر شورای المپیک آسیا و رئیس این شورا کویتی است و در وقت برگزاری بازی های آسیایی گوانگجو iبه سبب تعلیق ورزشکاران این کشور با پرچم IOC در مسابقات حضور پیدا کردند و این عامل نشان می دهد که قوانین بین المللی برای همه کشورها یکسان است و iبه همین سبب برای حضور در مسابقات ما نیاز داریم تا مشکلات موجود در فدراسیون برطرف شود.

سمیع زاده افزود: البته این مشکل با تعامل و هم فکری قابل حل است و iبه اعتقاد بنده نقش نظارتی دولت در ورزش بسیار مؤثر است در همه دنیا و حتی کشورهای پیشرفته نیز دولت در ورزش دخالت می کند اما طبق قوانین بین المللی دولت حق دخالت بیش از حد در ورزش را ندارد و iبه همین سبب چند سال پیش دخالت بیش از حد دولت سبب شد تا ورزش نیجریه تعلیق شود.

**جامعه شنا از بروز فاجعه نگران است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از اصلی ترین نگرانی های جامعه شنا، شیرجه و واترپلو دست دادن پست های آسیایی و جهانی است، ۵ سال پیش بود که ۷ نماینده از کشورمان کرسی های مهمی را iبه دست آوردند اما هم اکنون حضور ایرانی ها در انتخابات کنفدراسیون شنای اسیا در هاله ای از ابهام است و در صورتیکه آنها نتوانند در این جلسه حضور پیدا کنند فاجعهه بزرگی رخ می دهد.

**امینی از نوابغ بزرگ واترپلو است

وی گفت: خسرو امینی چندین سال است که در کنفدراسیون شنای آسیا و فدراسیون جهانی فعالیت می کند iبه همین سبب تداوم فعالیت وی در پست های آسیایی و جهانی برایمان از اهمیت بسیاری برخوردار است همچنین وی یکی از نوابغ واترپلو است که نحوه برگزاری مسابقات جهانی و حتی المپیک با نظارت وی صورت می گیرد iبه همین سبب از دست دادن این افتخارات یک فاجعه بزرگ محسوب می گردد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در صورتیکه این اتفاق رخ دهد نقش ایران در مجامع بین المللی کمرنگ خواهد شد و این برای ما صورت خوشی ندارد.

وی یادآور شد: امیدوارم بحث تعلیق و مشکلات بوجود آمده در فدراسیون iبه سریعی برطرف شود البته در حال حاضر مسئولان ورزشی iبه دنبال حل این مشکلات می باشند امیدواریم در آینده خبرهای خوشی را در این خصوص بشنویم./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.