سمینار راهکارهای توسعه مبادلات تجاری بین فارس و هنگ کنگ برگزار می شود

به گزارش دریافتی شنبه ایرنا، مدیر منطقه خاورمیانه و آفریقا توسعه تجارت هنگ کنگ در این دیدار، از برگزاری این سمینار و آشنایی فعالان اقتصادی فارس با هنگ کنگ و معرفی پتانسیل ها و قابلیت های تجاری و صنعتی فارس برای افزایش مبادلات تجاری بین دو منطقه استقبال کرد.

استفان وانگ، گفت: امیدوارم در این سمینار، فعالان اقتصادی که با هنگ کنگ مراودات تجاری دارند و همچنین مسوولان بانک ها دعوت شوند تا در آن به طرح موضوع مشکلات مربوط به صادرات و واردات کالا از هنگ کنگ و همچنین مساله نقل و انتقال پول پرداخته شود .

وی افزود: بازار ایران برای هنگ کنگ بسیار مهم است و ما علاقه مندیم که به رغم تحریم ها، مراودات تجاری خود با ایران و استان فارس را گسترش دهیم.

استفان وانگ ادامه داد: در زمینه های نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع غذایی، خشکبار از جمله پسته و انجیر و محصولات کشاورزی به ویژه انار نیز تمایل به گسترش همکاری های تجاری خود با استان فارس داریم.

وی گفت: هنگ کنگ علاقه مند است در زمینه واردات فرش دستباف و پوشاک از ایران فعالانه تر عمل کند چرا که این دو کالای ایرانی در هنگ کنگ مشتریان خوبی دارد.

وانگ اضافه کرد: هنگ کنگ منطقه آزاد تجاری و دروازه ورود به چین است، بنابراین امیدوارم اتاق بازرگانی شیراز برای اعزام هیات تجاری متشکل از فعالان اقتصادی به هنگ کنگ اقدام کند تا در دیدارهای رودررو، بازرگانان و صنعتگران دو منطقه درباره توسعه مبادلات تجاری وارد مذاکره شوند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز نیز در این جلسه با اشاره به پتانسیل های استان فارس از جمله تولید سالانه ۱۰ میلیون تن محصولات کشاورزی و فعالیت چهار هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی گفت: مراودات تجاری بین ایران و چین و هنگ کنگ تاریخچه طولانی دارد و امیدوارم با حضور هیات هنگ کنگ در فارس، مبادلات تجاری بین این استان و هنگ کنگ گسترش یابد.

فریدون فرقانی افزود: حجم مبادلات تجاری ایران با هنگ کنگ در سال گذشته در امر صادرات ۳۰۰ میلیون دلار و در امر واردات ۱۷۷ میلیون دلار بوده که هر دو طرف تجاری با شناخت قابلیتهای یکدیگر می توانند حجم این مبادلات را افزایش دهند.

وی ادامه داد: اتاق شیراز دو هزار نفر عضو دارد و با توجه به پتانسیل های استان فارس، فعالان اقتصادی استان خواستار افزایش همکاری ها بین این استان و هنگ کنگ هستند.

رییس اتاق بازرگانی شیراز اظهار داشت: با توجه به توسعه هنگ کنگ، این منطقه می تواند در توسعه تجاری این استان اثرگذار باشد.

فرقانی ضمن اعلام آمادگی اتاق بازرگانی شیراز برای برگزاری سمینار ویژه معرفی زمینه ها و پتانسیل های همکاری بین فارس وهنگ کنگ گفت: این اتاق آمادگی دارد تا این سمینار را با حضور هیاتی از سازمان توسعه تجارت هنگ کنگ و فعالان اقتصادی فارس برگزار کند.

وی همچنین با اشاره به پتانسیل های گردشگری استان فارس اضافه گفت: فارس در بحث صنعت توریسم نیز می تواند همکاری های مناسبی با هنگ کنگ داشته باشد.ک/۱

۶۷۸/۶۶۷/۶۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۱۲۷۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.