سناتور فرانسوی در بازدید از ایران خودرو: از تحریم ها رنج برده ایم، آماده همکاری دوباره با ایران هستیم

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نقش صنعت خودروسازی در ارتباطات طولانی مدت ایران و فرانسه

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو و سناتور لوکونت، نماینده مجلس سنای فرانسه در دیدار با یکدیگر نسبت به از سرگیری روابط خودروسازی فرانسه و ایران اظهار علاقه کردند.

خبراقتصادی;به گزارش ایکو پرس مهندس هاشم یکه زارع در این دیدار گفت: صنعت خودروسازی در همکاری ها و ارتباطات طولانی مدت ایران و فرانسه نقش بزرگی داشته و سابقه طولانی حضور پژو و رنو در ایران موید این موضوع است.

وی اظهار امیدواری کرد که وقفه ایجاد شده در همکاری های خودرویی ایران و فرانسه به زودی برطرف شود و روابط توسعه یابد.

مهندس یکه زارع در ادامه خواستار دقت ویژه نسبت به شرایط و فرصت های جدید شد و گفت: بازار ایران برای صنایع خودروسازی دنیا بکر است و شرکت های بسیاری به این بازار علاقه دارند؛ لذا باید قدر این فرصت ها را بدانیم.

آمادگی برای از سرگیری همکاری با شرکت های فرانسوی

مدیر عامل ایران خودرو در ادامه با اشاره به جایگاه گروه صنعتی ایران‌خودرو به عنوان بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه، اظهار کرد: این گروه صنعتی مایل است، شرکت های پژو و رنو را  به عنوان شرکای اصلی در کنار خود داشته باشد.

مهندس یکه زارع همکاری شرکت ها را در گرو همکاری کشورها دانست و از سناتور لوکونت خواست دستگاه ها و نهادهای قانونی فرانسه را در جریان این ملاقات قرار داده و موضوع های مطرح شده را به آنان نیز انتقال دهد تا تصمیم های درست گرفته شود.

وی اظهار امیدواری کرد تا سال دیگر پژو و رنو در خط تولید ایران خودرو حضور داشته باشند. 

سناتور لوکونت نیز در این دیدار از تمایل بسیاری کشورها به بهره گیری از فرصت های ایجاد شده در راه توسعه همکاری های خودرویی با ایران سخن گفت و اظهار کرد: همه ما از تحریم ها رنج برده ایم. امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های موجود همکاری استفاده کنیم.

این نماینده سنای فرانسه که برای دیدار با فرانسویان مقیم ایران به تهران سفر کرده بود،‌ افزود: از تابستان امسال چشم انداز جدیدی در روابط دو کشور پیش روی ماست و بی صبرانه منتظریم تا هر چه زودتر این کار را عملی کنیم.

سناتور لوکونت در پایان با تاکید بر لزوم خروج از شرایط بحران گفت: نتیجه دیدار با مدیرعامل ایران خودرو را به اطلاع دولت و نهادهای قانونی فرانسه خواهم رساند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.