سناتور پیشین افغانستان، اعلام «عفو عمومی» طالبان را دروغ خواند

فریده کوچی، سناتور پیشین افغانستان، از طرف طالبان تهدید به مرگ شد و اعلام «عفو عمومی» طالبان را دروغ خواند.

سناتور پیشین افغانستان، اعلام «عفو عمومی» طالبان را دروغ خواند

به گزارش ممتاز نیوز، فریده کوچی، نماینده قوم کوچی‌ها و سناتور پیشین مجلس سنای افغانستان که پس از ساقط شدن کابل و به قدرت رسیدن دوباره طالبان نتوانست از این کشور فرار کند، در پیامی ویدیویی می‌گوید که طالبان او را تهدید به مرگ کرده است و شب و روز به خانه‌‌اش می‌آیند و از او اسلحه می‌خواهند.

فریده کوچی در این پیام ویدیویی به زبان پشتو می‌گوید: «می‌گفتیم طالبان بیایند صلح می‌کنیم، اما حالا که آمده‌اند تمام روز مردم را تهدید می‌کنند. افراد مسلح طالبان به در خانه من می‌آیند و به روی من و پسرم اسلحه می‌کشند و می‌گویند سلاح بدهید و برایمان سلاح پیدا کنید. من بارها به آن‌ها گفتم که سلاح ندارم. از کجا بیاورم اما قبول نمی‌کنند.»

بانو کوچی گفت: «طالبان خودرو شخصی‌ام را با خود بردند و اسلحه بیشتر نیز از من درخواست دارند، ندارم از کجا بیاورم. باید این ظلم طالبان خاتمه پیدا کند.»

بانو کوچی، جانش را در خطر می‌داند و از وضعیت بد سلامتی‌اش خبر می‌دهد. او می‌گوید که طالبان به او هشدار داده است که چرا زمانی همراه با ژنرال عبدالرازق، فرمانده پیشین قندهار در برابر آنان سلاح برداشته و جنگیده است. فریده کوچی می‌گوید: «من در برابر طالب نه، در برابر ارتش پاکستان که می‌خواست در امتداد مرز سیم‌کشی کند، جنگ کردم.»

این سناتور پیشین افغانستان اعلام «عفو عمومی» طالبان را دروغ خواند و از فرار افغان‌ها از این کشور پس از به قدرت رسیدن طالبان نیز استقبال کرد. او خطاب به طالبان گفت: «افغانستان در یک وضعیت بسیار بدی قرار دارد، قیمت گاز، تیل و مواد خوراکی بالا رفته است. شما باید به این موضوع توجه داشته باشد و به مردم رسیدگی کنید نه این‌که دنبال تهدید مردم باشید.»

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.