سناریوهای احتمالی سبب تجاوز رژیم صهیونیستی iبه غزه

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

aljazeera-41.jpg

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره iبه حملات رژیم صهیونیستی iبه غزه گفت:‌ نتانیاهو اشتباه بزرگی مرتکب شد زیرا نهایتا شکست از آن اسراییل خواهد بود.

احمد بخشایش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این که از اقدام رژیم صهیونیستی می‌توان سه سناریو را تصور کرد، گفت: اول این که رژیم صهیونیستی و iبه ویژه نتانیاهو و کابینه قصد دارند مشکلات داخلی خود را با حمله iبه غزه تا حدودی حل کنند چرا که سبب تعجب است بعد از جنگ ۲۲ روزه یکبار دیگر آن وضعیت را امتحان کنند.

وی تصریح کرد:‌ با توجه iبه این که اسراییل در آن جنگ نیز کشست خورد، iبه نظر می‌رسد که با این حملات یکسری مشکلات داخلی را iبه سبب در پیش داشتن انتخابات آینده، iبه خارج از مرزهایش منتقل می‌کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: همچنین رژیم صهیونیستی در فضایی که درخصوص سوریه iبه وجود آمده و دولت‌های اسلامی و عربی با یکدیگر اختلاف دارند، برای سرپوش گذاشتن iبه کارهای خود iبه غزه حمله می‌کند.

نماینده مردم اردستان در مجلس ادامه داد: رژیم غاصب از سوی دیگر قصد دارد همزمان عکس العمل آمریکا (اوباما) و محمد مرسی را بسنجد زیرا نتانیاهو در انتخابات iبه صورت آشکار از میت رامنی حمایت کرد لذا انتظار می‌رود که اوباما تا حدودی از دست نتانیاهو ناراحت باشد اگر چه ساختار آمریکا از حمله اسراییل iبه غزه دفاع خواهد کرد.

بخشایش تصریح کرد: همچنین از بررسی عکس‌العمل مرسی هم می‌خواهد بداند عکس‌العمل مصری‌ها چگونه است آیا مانند حسنی مبارک عمل می‌کنند یا وضعیت دیگری خواهند داشت.

وی اضافه کرد: معتقدم نتانیاهو اشتباه بزرگی مرتکب شد iبه سبب این که مردم غزه هر روزه تحت فشار و رنج رژیم اسراییل بوده‌اند و این اسراییل است که تا کنون از حدود ۳۰۰- ۴۰۰ موشک مقاومت iبهره‌مند می‌شود یعنی iبه محض این که مردم تلاویو یا شهرک‌های حاشیه نشین موشک‌ها را دریافت کنند، اینها برای اینکه جانشان را حفظ کنند یا باید iبه پناهگاه هجوم ببرند یا از جنوب اسراییل iبه شمال بروند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان ساخت: اگر جنگ، فرسایشی شود کاملا iبه ضرر اسراییل است و iبه سریعی اسراییل از جامعه جهانی و از مصر و … خواهد خواست تا آتش‌بس برگزار کنند، اگرچه اکنون هجوم خود را وسعت می‌بخشد اما در چند روز آینده نهایتا شکست از آن اسراییل است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.