سنایی: رد کلیات بودجه در سال حماسه سیاسی مشکلات بسیاری به وجود می‌آورد

۲۷فروردین۱۳،

43-60.jpg

نماینده مردم نهاوند در مخالفت رد کلیات لایحه بودجه سال ۹۲ گفت: تصویب نشدن کلیات بودجه در سال حماسه سیاسی و اقتصادی کشور را با مشکلات بسیاری مواجه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهدی سنایی گفت: رد کلیات لایجه بودجه سال جاری هیچ مشکلی از مشکلات کشور را برطرف نمی‌کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: بعضی همکاران تصور می‌کنند با رد کلیات، لایحه بودجه به دولت بر می‌گردد؛ در حالی که اینطور نیست، بلکه لایحه به کمیسیون تلفیق بر خواهد گشت و کمیسیون طی ۷۲ ساعت نظر اصلاحی خود را به صحن علنی اعلام می‌کند.

وی متذکر شد: مخالفتم با رد کلیات لایحه بودجه به این معنا نیست که نظام بودجه‌ریزی و بودجه سال ۹۲ مشکل ندارد، بلکه معتقدم که کلیات لایحه بودجه باید تصحیح شود و اشکالات،‌ در کمیسیون تلفیق با تعامل با دولت اصلاح شود.

سنایی افزود: بنده با تصویب لایحه سه دوازدهم بوجه هم مخالف بودم چون تعامل دولت و مجلس باید قبل از ارائه لایحه بودجه انجام می‌شد هم چنین معتقدم تشکیل کمیسیون تلفیق قبل از ارائه لایجه بودجه به مجلس باشد تا با دولت تعامل شود، فرآیندی که در سایر کشورها رواج دارد.

نماینده مردم نهاوند با تاکید بر این اعتقاد که اشتباه بودن نظام بودجه‌ریزی کشور مانع از تعامل ثمره‌بخش بین دولت و مجلس است، گفت: اشکالات و نواقص بسیاری به لایحه بودجه وارد است؛ دولتمردان باید دیدگاه‌های نمایندگان مجلس را در تنظیم بودجه رعایت کنند ،البته با انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و نادیده گرفتن قوانین توسط دولت از نظام درست بودجه نویسی فاصله معناداری گرفته‌ایم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس راه برون رفت کشور از وضعیت فعلی تطبیق قوانین پاین دست با قوانین کلان دانست و افزود: از وقتی سند چشم‌انداز با قانون برنامه پنجم توسعه نادیده گرفته شد قوانین کلان مورد بی‌توجهی قرار گرفت و قوانین پایین دست نیز در مسیر این قوانین تدوین نشده‌اند.

وی ساختار بودجه را کاملا دولتی دانست و افزود: بودجه کشور دولتی است و ساختار دولتی بودجه نیز مورد ایراد ما است؛ اقتصاد کشور نیز متاثر از این ساختار است تا مادامی که تحت این ساختار اداره شود وضعیت بهتری نخواهد داشت.

وی متذکر شد: البته با وجود همه اشکالات وارد بر لایحه بودجه ۹۲ باید با کلیات این بودجه موافقت کنیم و نظر مجلس از طریق کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه اعمال شود.

وی از عدم تخصیص اعتبار ۵۰ تا ۸۰ درصدی اعتبارات پروژه‌های عمرانی خبر داد و افزود: امیدوارم نظام بودجه ‌نویسی کشور اصلاح شود و البته تعامل پیشینی دولت و مجلس در این میسر بسیار مهم است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.