سنجش ضریب مقاومت ساختمان‌های کانون در مقابل زلزله توسط دفتر اسکان سازمان ملل متحد

۳۱فروردین۱۳،

ضریب مقاومت ساختمان‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مقابل زلزله در تهران و با همکاری دفتر اسکان سازمان ملل متحد مورد سنجش قرار می‌گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سید محمدرضا رضوی سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی کانون با بیان مطلب گفت با توجه به تلاش‌های صورت گرفته توسط این دفتر و مستند سازی اموال کانون در نزدیک به ۲۰ استان کشور دفتر اسکان سازمان ملل در تهران خواستار انعقاد تفاهم‌نامه‌ای شد که بر اساس آن در مرحله‌ی اول ۱۰ ساختمان کانون به عنوان نمونه مورد بررسی کارشناسان این نهاد بین‌المللی قرار می‌گیرد.
وی که در اولین گردهم‌آیی معاونان، مشاوران و مدیران کل ستادی و استانی کانون در سال ۹۲ سخن می‌گفت با بیان این‌که مستند سازی صد در صد اماکن و ساختمان‌های کانون تا شهریور امسال به پایان می‌رسد، افزود: در حال حاضر در مراحل انعقاد و امضای این تفاهم نامه هستیم و در صورت موفقیت در این مرحله دفتر اسکان اعلام آمادگی کرده تا ضریب مقاومت تمامی ساختمان‌های کانون سراسر کشور را در مقابل زلزله مورد سنجش قرار دهد.
رضوی افزود: در این صورت اتفاق بزرگ و ارزشمندی در کانون افتاده است و دریافت شناسنامه‌ی ضریب مقاومت هر مرکز تصویر مناسبی را برای ارزیابی و برنامه‌ریزی در اختیار ما قرار می‌دهد.
وی خاطر نشان کرد که دفتر اسکان سازمان ملل در بعضی موارد حتی کارشناسان خود را در این زمینه در اختیار طرف‌های همکاری قرار می‌دهد و گاهی در مقاوم سازی ساختمان‌ها نیز با اشخاص و نهادها همکاری می‌کند.
سید صادق رضایی مدیرعامل کانون نیز ضمن استقبال از اجرای این پروژه گفت: دفتر طرح‌های عمرانی از این ظرفیت برخوردار است که در سازمان‌نمای تازه کانون از جایگاه بهتری برخوردار شود.
وی توسعه و گسترش پروژه‌ی شهرک قدس کانون در تهران را بسیار عالی توصیف و از تلاش‌های این دفتر قدردانی کرد. /ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.