سند برملا کننده اهداف غرب در سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه الوطن سوریه سندی که  در آن به اهداف تحرکات برخی کشورهای اروپایی برای سرنگونی نظام سوریه اشاره شده، منتشر کرده است.

روزنامه الوطن از یک همکار رسانه ای مقیم نیویورک که خواست نامش فاش نشود سندی به دست آورده است که اهداف فرانسه و ایتالیا برای مرحله پس از سرنگونی نظام سوریه را آشکار می کند.

این سند که به امضای وزیران امور خارجه فرانسه و ایتالیا رسیده است بر ضرورت موضع واحد در قبال وقایع سوریه با هدف تشکیل آنچه دولت دموکراتیک جدید خوانده شده که امنیت را برای لبنان به ارمغان آورد، با اسرائیل گفتگو کند و فشارها بر ایران را افزایش دهد، تاکید شده است.

وزیران کشورهای مذکور درباره بحرانی شدن اوضاع در سوریه و اتخاذ نکردن یک موضع قوی از سوی اتحادیه اروپا هشدار داده اند و آن را بر امنیت اروپا و خاورمیانه تاثیرگذار خوانده اند.

در این سند بر ضرورت فشارها علیه سوریه برای تشکیل نظام مورد دلخواه تاکید شده است و این دو وزیر اوضاع سوریه را بحرانی خوانده اند.

این دو وزیر خواستار وحدت مخالفان سوری و ارائه کمکها به آنها شده اند.آنها بر ضرورت وحدت گروه موسوم به شورای انتقالی ملی سوریه و گروههای مسلح داخلی برای کسب شرایط لازم برای به رسمیت شناخته شدن آنها از سوی اتحادیه اروپا و دریافت کمکهای لازم تاکید کرده اند.

در این سند ضمن ابراز نگرانی از تاثیر گذاری تحولات سوریه برامنیت ملی اروپا و امنیت انرژی، بر ضرورت سرنگونی نظام سوریه تاکیده شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.