سند تشکیل، تحکیم، تعالی و ایمن‌سازی خانواده درشورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد

به گزارش ایرنا دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی سه شنبه شب درتشریح مصوبات جلسه ۷۲۰ این شورا اظهارداشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سند مهندسی فرهنگی درحوزه خانواده باعنوان: ˈ سند تشکیل، تحکیم، تعالی و ایمن ‌سازی خانوادهˈ را به تصویب رساند.

ˈمحمدرضا مخبر دزفولیˈ افزود: این سند دارای ۴ راهبرد کلان است که برخی از آنها شامل این موارد است ؛ تسهیل شکل‌ گیری خانواده با ازدواج آگاهانه و ساده، به‌هنگام و پایدار مبتنی بر مبانی وارزش‌ها و آموزه‌های اسلامی، تقویت بنیان‌های خانواده بویژه با تعریف نقش‌های گوناگونی که اعضای خانواده می‌توانند ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعریف خانواده در این سند با تعریف مرسوم در دنیا که فقط محدود به پدر، مادر و فرزند می‌شود متفاوت و دایره آن وسیع‌تر است و افرادی نظیر پدر بزرگ، مادر بزرگ و سایر مجموعه‌های خانواده در آن شامل خانواده تلقی شده‌اند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این سند مساله مواجهه درست، عالمانه و توام با برنامه ‌ریزی درمقابله با آسیب‌ها و چالش‌هایی که برای آسیب رساندن به قوام خانواده ممکن است اتفاق بیافتد، نیز مورد توجه قرار گرفت.

مخبر دزفولی اضافه کرد: التزام پیدا کردن تمام بخش‌های کشور اعم از بخش‌های سیاست‌ گذاری، برنامه ‌ریزی، قانون‌ گذاری و اجرایی در نظام‌های فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، حقوقی، سیاسی، اقتصادی به حفظ و تعالی جایگاه و بنیان خانواده نیز از راهبردهای کلان این سند بود که به ‌تصویب رسید.

وی در مورد دیگر مصوبات این جلسه اظهار داشت: طبق روال جلسات اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، بررسی سند مهندسی فرهنگی دردستور کار قرار گرفت.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران یادآور شد: ذیل سند مهندسی فرهنگی سیاست‌ها و راهبردهای هر بخش در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار می‌گیرد که در جلسه قبل موضوع سیاست‌های سینما مورد بحث قرار گرفت.

در مورد ادامه بررسی موضوع سند سینما در جلسه دو هفته آینده مخبر دزفولی گفت : در موضوع سند سینما به‌دلیل نیاز آن به مباحث تکمیلی، ادامه این موضوع در جلسه دو هفته بعد شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجددا در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی به بررسی موضوع ˈسیاست‌های خانوادهˈ در جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد وگفت: دراین خصوص رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌ جمهوری به ارائه گزارشی پیرامون فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه زنان از بعد نقاط مثبت و همچنین آسیب‌ها و چالش‌های پیش‌ روی حوزه خانواده در کشور ارائه کرد.

مخبر دزفولی گفت: نکات قابل توجهی در این گزارش ارائه شد و نهایتا یک بسته پیشنهادی اعم از سیاست‌ها و موضوعات گوناگون اجرایی و همچنین اقداماتی که باید در حوزه به ‌منظور تقویت و تعالی خانواده در کشور انجام گیرد، ارائه شد.

وی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه آینده، اقدامات طراحی شده متناظر با هر کدام از این سیاست‌ها که در جلسه امشب به ‌تصویب رسید را مورد بحث قرار خواهد داد تا این اقدامات پس از تصویب برای اجرایی شدن در ستاد ملی زن و خانواده و سایر بخش‌های کشور مورد توجه قرار گیرند.

فراهنگ**۱۰۵۵**۵۳۶

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.