سند توسعه هنرهای تجسمی تدوین می‌شود

۰۹ام بهمن ،

بررسی جشنواره تجسمی فجر در شورای عالی انقلاب فرهنگی

پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد.

به گزارش هنرآنلاین جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی شنبه هفتم بهمن ماه به بررسی جشنواره تجسمی فجر اختصاص داشت.

در این جلسه اصغر امیرنیا؛ سرپرست مرکز هنرهای تجسمی ابتدا با اشاره به مسایل عرصه هنرهای تجسمی گفت: ضرورت دارد که مسایل و مشکلات حوزه هنرهای تجسمی بررسی شود. هنرهای تجسمی عرصه گسترده ای با هنرمندان فراوان است اما بودجه تجسمی محدود است. خرید آثار هنری نیز یکی از مسایل مهم هنرهای تجسمی است که هنوز در جامعه و بخش دولتی احساس نیاز به خرید آثار هنری ایجاد نشده است.

امیرنیا ادامه داد: شورای نظارت بر علائم و نشانه ها و شورای نظارت بر نصب مجسمه ها و یادمان ها به طور جدی فعالیت خود را آغاز کرده است.

سرپرست مرکز هنرهای تجسمی افزود: دوسالانه های تجسمی فرصتی برای ارائه آخرین دستاوردهای هنری است و جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر ، مکمل دوسالانه ها ست.

امیرنیا گفت: پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر به صورت موضوعی برگزار می گردد و موضوعات فراگیری در نظر گرفته شده است. موضوعی شدن جشنواره از ارائه آثار تکراری جلوگیری می کند و سبب می گردد آثار تازهی تولید شود.

سید عباس میر هاشمی؛ دبیر کل پنجمین جشنوار ه بین المللی هنرهای تجسمی فجر نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از جشنواره گفت: پنجمین جشنواره تجسمی فجر در رشته های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، سفال، مجسمه سازی، کاریکاتور، تصویر سازی، عکاسی و پوستر ، مقالات و فیم های مستند تجسمی برگزار می گردد که رشته های عکاسی، پوستر و کاریکاتور بین المللی است و آثار هنرمندان ۵۴ کشور به جشنواره ارائه شده است.

میرهاشمی ادامه داد: در این جشنواره هنرمندان پیشکسوت در شورای سیاستگذاری و داوری و بخش غیر رقابتی حضور دارند و جشنواره در تهران و ۱۱ استان برگزار می گردد.

میرهاشمی با اشاره به فیلم های مستند هنرهای تجسمی در جشنواره تجسمی فجر گفت: فیلم های مستند هنرهای تجسمی به معرفی و شناسایی بیشتر هنرهای تجسمی کمک می کند و با توجه به اهمیت آنها در جشنواره تجسمی فجر قرار گرفته است که امیدواریم این بخش فرصتی برای معرفی هنر مظلوم و پر جمعیت تجسمی باشد.

محمد حسین ایمانی خوشخو؛ رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه گفت: با توجه به نظرات اعضای کمیسیون ضرورت دارد که مباحث نظری هنرهای تجسمی مورد توجه قرار گیرد و در جشنواره هنرهای تجسمی فجر مطرح شود.

ایمانی خوشخو ادامه داد: کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی مباحث و مسایل هنرهای تجسمی را به طور جدی دنبال می کند و سند توسعه هنرهای تجسمی توسط این کمیسیون تدوین خواهد شد.

ایمانی خوشخو افزود:با توجه به اینکه در دوسالانه های تجسمی کمتر به مباحث نظری و ارزش پرداخته می گردد، جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر می تواند این مباحث را مورد توجه قرار دهد.

اعضای کمیسیون هنر و معماری شورا ی عالی انقلاب فرهنگی نظرات پیشنهادات و انتقادات خود را دربارهٔ جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر مطرح کردند.

توجه به مباحث نظری هنرهای تجسمی، رویکرد پژوهشی و علمی و ایجاد اتاق فکر هنرهای تجسمی از مهمترین مواردی بود که اعضای کمیسیون مطرح کردند.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.