سند خودرو بعد از تعویض پلاک قانونی است/ ۱۲ دفترخانه متخلف محکوم شدند

محمدرضا دشتی اردکانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به اینکه دیده شده است برخی دفترخانه ها قبل از تعویض پلاک خودرو اقدام به تنظیم سند می کنند گفت: این اقدام بر اساس ماده ۲۹ قانون راهنمایی و رانندگی خلاف قانون است و با متخلفان برخورد می شود.

وی همچنین در پاسخ به اینکه دیده شده است برخی دفترخانه ها پول نقد را از مشتری گرفته و کارت خود را برای تسویه حساب وارد دستگاه می کنند گفت: معمولا اگر مشتری کارت نداشته باشد دفترخانه از کارت خود استفاده می کند ولی شهروندان باید برای هرگونه پرداخت به دفترخانه از کارت الکترونیکی استفاده کنند.

ارائه خدمات در دفتر پیشخوان قضایی فعلا رایگان است

رئیس کانون سردفتران در خصوص آخرین وضعیت دفاتر پیشخوان قضایی در تهران گفت: ۴۰ دفترخانه در حال ارائه خدمات پیشخوان قضایی هستند. قرار است در مدت ۳ ماه قوه قضائیه نقاط ضعف و قوت کار را برطرف کرده تا بتوانیم این را در سطح کشور گسترش دهیم. هر چند در این مدت خدمات در دفترخانه ها رایگان است ولی پس از مشخص شدن تعرفه ها بابت خدمات ارائه شده از شهروندان هزینه دریافت می شود.

نقل و انتقال خانه های مسکن مهر در دفترخانه ها ممنوع است

دشتی اردکانی در پاسخ به اینکه آیا تائید می کنید در برخی دفترخانه ها نقل و انتقال خانه های مسکن مهر انجام می شود گفت: به هیچ عنوان این صحیح نیست و ممنوع است. خانه های مسکن مهر قابل خرید و فروش نیستند و اگر دفتر خانه ای انجام دهد این نقل و انتقال قانونی نبوده و دفتردار باید پاسخگو باشد.

۱۲ پرونده دفترخانه های متخلف به دادگاه رفت

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در مورد برخورد با دفترخانه های متخلف گفت: بر اساس گزارشات مردمی و بازرسان در سال گذشته با ۱۲ دفترخانه برخورد شد و پرونده این افراد در دادگاه بدوی است. بیشترین تخلف این افراد اشتباه در محاسبات بوده است.

افزایش ثبت امضای الکترونیکی در کشور

دشتی اردکانی با اعلام افزایش استفاده از امضای الکترونیکی در دفتر خانه ها گفت: به دلیل فراخوان سازمان مالیات با افزایش درخواست امضای الکترونیکی همراه بودیم ولی مردم و شهروندان باید بدانند که استفاده از امضای الکترونیکی در سالهای آینده الزامی خواهد شد. هم اکنون با پرداخت ۲۵ هزار تومان می توانید در ۲۵۰۰ دفتر خانه از ۷۲۰۰ دفترخانه کشور امضای الکترونیکی خود را ثبت کنید.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.