سند راهبردی فناوری نانو در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر ˈسعید سرکارˈ در مراسم معرفی برترین های هفتمین جشنواره فناوری نانو گفت: توسعه فناوری نانو جزو اولویت های اسناد علمی و فناوری کشور و سند چشم انداز توسعه قرار گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد که برنامه ریزی های امروز موجب تسهیل توسعه فناوری و تجاری سازی نیازهای کشورشود و نیازهای کشور به عنوان موضوع اصلی آیین نامه ها و قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرند و با توجه به نیازهای کشور آیین نامه ها تنظیم و مصوب شوند.

سرکار در مورد برپایی پنجمین جشنواره بین المللی فناوری نانو گفت: این جشنواره فرصتی است برای حضورهر چه بیشتر متخصصان این فناوری همچون پژوهشگران ، انجمن های علمی ، بخش های دانش آموزی ، شرکت های دانش بنیان و اساتید و محققان تا گرد هم بیایند و به تبادل تجربیات بپردازند.

دبیر ستاد ویژه فناوری نانو ادامه داد: در حاشیه این جشنواره ، مجمع فناوری نانو ایران برگزار شد و در آن متخصصان مختلف از ۱۲ کشور جهان گرد هم آمدند تا درمورد اقتصاد و نحوه تجاری سازی فناوری نانو بحث و تبادل نظر کنند.

سرکار گفت که با تلاش هر چه بیشتر محققان و مسئولان، اقتصاد مبتنی بر مواد خام به اقتصاد مبتنی بر دانش فنی تبدیل شود و شاهد شکوفایی اقتصاد دانش بنیان باشیم.

در این مراسم که شامگاه یکشنبه درمحل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد از برترین های فناوری نانو در بخش های محصولات و تجهیزات ، متخصصان ، مراکز پژوهشی ، آزمایشی و رسانه ها تقدیر شد .

علمی**۹۱۹۰ **۱۵۸۱

انتهای پیام /*

info@irna.ir


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.