سند نهایی شانزدهمین جنبش عدم تعهد تصویب شد

ایران > سیاست‌خارجی
سند نهایی شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد با اعلام رییس جمهور کشورمان تصویب شد.

محمود احمدی‌نژاد در مراسم اختتامیه شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها که در تهران برگزار شد از مشارکت کشورهای عضو این جنبش در شانزدهمین اجلاس این جنبش تشکر و قدردانی کرد و گفت: دوستان شرکت کننده مشارکت فعالی داشتند و از همگی تشکر می‌کنم.

وی در ادامه به بررسی و تصویب اسناد نهایی این اجلاس در مراسم اختتامیه اشاره کرد و گفت: این اسناد پس از یک هفته کار فشرده تهیه و تنظیم شده است و در واقع ما در حال حاضر به یکی از نقاط این جنبش رسیده‌ایم که نتیجه آن برای اجلاس ما مهم خواهد بود.

رییس جمهور با بیان این‌که من می‌خواهم توجه شما را به پیش‌نویس سند اجلاس شانزدهم جنبش غیرمتعهدها جلب کنم گفت: وزرای خارجه و مقامات کشورهای عضو از چند روز پیش در تهران گرد هم آمدند و در این ارتباط فعالیت کردند و من از این دوستان و دیگر دوستان از جمله سفرا و کارشناسان جنبش به خاطر توجه و تلاش‌هایشان در ارائه پیش‌نویس نهایی جنبش تشکر می‌کنم.

وی گفت: شما موافق هستید که سمت و سوی جنبش ما در ارتباط با مسائل منطقه‌ای و جهانی در پیش‌نویس حاضر آمده است و با خشنودی بسیار از شما دعوت می‌کنم که به پیش‌نویس سند نهایی توجه کرده و با تصویب نهایی آن موافقت کنید.

رییس جمهور در ادامه سخنان خود به حضار گفت: اگر نظری در مورد نظر نهایی سند وجود ندارد بیان کنید که حضار موافقت خود را با آن اعلام کردند و سند تصویب شد.

اعضای جنبش در حال تصویب دیگر اسناد این جنبش هستند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.