سنگین‌ترین و گران‌ترین مدال‌های تاریخ در المپیک لندن

کد خبر:۶۷۳۷

تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد – ۱۲:۴۴

تعداد بازدید: ۱۱

print نسخه چاپی

send ارسال به دوستان

saveذخیره

سنگین‌ترین و گران‌ترین مدال‌های تاریخ در المپیک لندن

مدال‌های بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن که برای ساخت آن‌ها هشت تن فلز طلا، نقره و مس از معادن مغولستان و یوتا در آمریکا استخراج شده است

مدال‌های بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن که برای ساخت آن‌ها هشت تن فلز طلا، نقره و مس از معادن مغولستان و یوتا در آمریکا استخراج شده است

مدال‌های المپیک لندن گران‌ترین و سنگین‌ترین مدال‌های تاریخ هستند که تحت تدابیر امنیتی در برج لندن نگهداری می‌شود.
 
به گزارش ایلنا، مدال‌های بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن که برای ساخت آنها هشت تن فلز طلا، نقره و مس از معادن مغولستان و یوتا در آمریکا استخراج شده که تحت حفاظت شدید در برج لندن نگهداری می‌شوند. این مدال‌ها سنگین‌ترین و گران‌ترین مدال‌ها در تاریخ بازی‌های المپیک هستند که از دوم جولای وارد برج لندن شدند و هم اکنون تحت تدابیر شدید امنیتی در این برج قرار دارند.
 
۴۷۰۰ مدال المپیک و پارالمپیک تا روز اهدا به ورزشکاران همراه با جواهرات سلطنتی در این برج نگهداری می‌شوند. مدال‌ها برای مدال‌آوران ارزش بسیاری دارند اگرچه طلای بسیار کمی در آن‌ها استفاده شده است. وزن یک مدال طلا حدود ۴۱۰ گرم است که فقط ۶گرم یعنی ۱.۳۴ درصد آن را طلا تشکیل می‌دهد و بقیه از نقره (۹۲.۵ درصد) و مس تشکیل شده است.
 
افزایش بی‌سابقه قیمت طلا و نقره در سال‌های اخیر که قیمت این دو فلز را نسبت به المپیک ۲۰۰۸پکن به دو برابر رسانده باعث شده مدال‌های بازی‌های لندن به گران‌ترین مدال‌های تاریخ المپیک تبدیل شوند. مدال‌های امسال از نظر ابعاد نیز به دلیل ۸۵ میلیم‌تر قطر و ۷ میلیمتر ضخامت، سنگین‌ترین مدال‌های تاریخ بازی‌های المپیک تابستانی هستند.
 
وزن مدال بازی‌های پکن ۲۰۰ گرم و تقریبا نصف مدال‌های المپیک لندن بود اما این رکورد متعلق به بازی‌های تابستانی المپیک است. در المپیک زمستانی مدال بازی‌های ۲۰۱۰ ونکوور با ۵۷۶ گرم وزن رکوردار است. طراحی مدال‌ها نیز با نقشی از نایک، الهه پیروزی در یونان، لوگوی المپیک لندن و همچنین تصویری از رودخانه تیمز کار هنرمند بریتانیایی «دیوید واتکینز» است. با وجود همه این‌ها مدال‌آوران المپیک لندن می‌توانند از یک چیز مطمئن باشند. کیفیت این مدال‌ها بسیار بهتر از مدال‌های بازی‌های المپیک ۱۹۴۸ لندن است.
 
کیفیت مدال آن بازی‌ها که بعد از جنگ جهانی برگزار شد به قدری پایین بود که به طور مرتب نیاز به پرداخت داشت.


سایت خبری تحلیلی همصدا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.