سنگ بزرگ خودروهای فرسوده‌

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2014/02/335afb781f5445a3115d1b8ee0a8aacf.jpg

در شرایطی که خودروهای فرسوده سهم زیادی در آلایندگی و همچنین هدر رفتن سوخت داشته و نقش آنها در بروز تصادفات جاده‌ای نیز قابل انکار نیست، طی ۱۰ سال گذشته تنها یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه از این خودروها از رده خارج شده و این موضوع از کندی روند اسقاط فرسوده‌ها حکایت دارد.
بنابر آمار اعلامی از سوی مجتبی شفیعی قائم‌مقام ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و مصرف سوخت، هم اکنون فقط ۱۲۶ مرکز اسقاط خودرو در کشور وجود دارد که طبعا با توجه به حجم بالای خودروهای فرسوده، باید فکری به حال توسعه کمی و کیفی این مراکز کرد.

به گفته شفیعی، اشخاص حقوقی می‌توانند با مراجعه به ادارات صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، مجوز مرکز اسقاط را دریافت و سپس با مراجعه به پلیس مرکز راهور استان و همچنین ستاد مدیریت سوخت سایر مراحل اخذ مجوز را طی کنند.

وی همچنین گفته که پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰۰ هزار خودرو خارجی وارد کشور شود و چون به ازای هرکدام باید چهار خودرو را اسقاط کرد؛ بنابراین تا پایان سال ۹۳ شاهد از رده خارج شدن ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو خواهیم بود. گفته‌های قائم‌مقام ستاد سوخت در شرایطی است که این روزها خروج خودروهای فرسوده با حاشیه‌هایی همراه شده و برخی از ورود دلال‌ها به این ماجرا و در نتیجه افزایش قیمت فرسوده‌ها خبر می‌دهند.

از طرفی، با توجه به اینکه طی ۱۰ سال فقط یک و نیم میلیون خودرو فرسوده از رده خارج شده است، باید دید آیا واقعا می‌توان در عرض یک سال، ۴۰۰ هزار دستگاه از این خودروها را از رده خارج کرد؟

– .
Scottish readers: Undecided about the referendum? Please read Scottish Independence, Power And Propaganda.

آخرین اخبار اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.