سنگ تمام صداوسیما برای دولت/ سیمای خانواده هم دولتی شد

مجله مهر: اتاق فکر صدا و سیمای مراکز استان‌ها که به مناسبت هفته دولت برای پوشش عملکرد دولت‌های نهم و دهم بیشتر فعال شده‌اند بخش قابل توجهی از ظرفیت پخش برنامه‌های این روزها را به دولتی‌ها اختصاص دادند. نظیر این وضعیت در شبکه‌های سراسری نیز قابل تعمیم است بطوریکه حتی برنامه سیمای خانواده که از شبکه اول سیما پخش می‎شود نیز ویژه «هفته دولت و سیمای خانواده» را روی آنتن می‌برد.

در استان‌های مختلف از جمله سمنان و زنجان ویژه برنامه «دولت مهر» بمناسبت هفته دولت از شبکه‌های استانی پخش می‌شود که در این ویژه برنامه به عملکرد دولت نهم و دهم، عملکرد مسئولین استانی، مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور و نیز میزان عملیاتی شدن آنها می‌پردازند. عنوان برنامه‌هایی که در شبکه‌های استانی صدا و سیما برای نشان دادن عملکرد دولت‌های نهم و دهم در نظر گرفته‌اند بعضاً چند برابر تعداد انگشت‌های دو دست می‌شوند.

به عنوان نمونه در صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی ۲۰ عنوان برنامه رادیویی و تلویزیونی برای انعکاس خدمات دولت در نظر گرفته شده که حجم بالایی از ظرفیت پخش این شبکه استانی را در برمی‌گیرد. در شبکه استانی صدای مرکز خراسان شمالی در بیش از ۱۳ عنوان برنامه رادیویی شامل صبح و زندگی، پاسخ، زیر یک سقف، تمنای وصال، موج مهرباتی، گفتگو، مردم و مسئولان، اقتصاد و توسعه، دنگ کرمانج، موج ورزش، صدای روستا، شب‌های آلاداغ، موج مهربانی و… به خدمات و دستاوردهای دولت در حوزه‌های مختلف پرداخته می‌شود.

همچنین در شبکه استانی سیمای مرکز خراسان شمالی شبکه اترک در بیش از ۵ عنوان برنامه تلویزیونی شامل شب‌های اترک، سلام آبادی، کنکاش، مستندهای گزارشی و … به موضوع هفته دولت و دستاردهای آن می‌پردازد. تولید گزارش‌های خبری از دستاوردهای دولت در استان خراسان شمالی و پخش در ۳ بخش خبری سیما و ۴ بخش خبری صدا از جمله فعالیت‌های صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی است که نشان می‌دهد پوشش خبری و اطلاع‌رسانی طرح‌ها و پروژه‌ها در شهرستان‌ها و نقاط مختلف این استان از رویکردهای اصلی خبر در هفته دولت است.

در استان سمنان نیز صدا و سیمای مرکز این استان با اختصاص گفتگوی ویژه خبری به حضور مسئولان این استان، پوشش پروژه‌های مهم دولت و پخش گزارش‌های تولیدی از خدمات دولت، فضای شبکه‌های استانی را به سمت و سوی انعکاس خدمات دولت در هفته دولت برده است. علاوه بر این صدا و سیمای مرکز سمنان، خدمات دولت در استان سمنان را طی مستندی ک توسط این مرکز و مشارکت استانداری سمنان تهیه شده است چندین بار در این هفته پخش خواهد کرد. همچنین برنامه زنده صبحگاهی صبح بخیر قومس هر روز با یکی از مسئولین حوزه اطلاع رسانی دولت ارتباط زنده برقرار می‌کند.

میزگرد کنکاش، برنامه جوان، ورزش، کوچه دلگشا، برنامه‌های مستند گزارشی، پرداختن به شهدای دولت و شاخص استان سمنان و برنامه مثنوی پایداری از دیگر عنوان برنامه‌هایی هستند که صدا و سیمای مرکز سمنان برای پخش در هفته دولت در نظر گرفته است. «دولت مهر» در کنار ده‌ها عنوان برنامه صدا و سیمای مرکز سمنان عنوان ویژه برنامه‌ای است که در هفته دولت در سمنان به انعکاس خدمات دولت نهم و دهم در حوزه‌های مختلف می‌پردازد. همچنین استاندار و فرمانداران در ویژه برنامه تلویزیونی که هر شب از ساعت ۲۰ الی ۲۱ پخش می شود ، به بیان خدمات دولت در حوزه‌های مختلف خواهند پرداخت.

تراکم ویژه برنامه‌های شبکه‌های استانی به مناسبت هفته دولت تنها به استان‌هایی که ریز برنامه‌هایشان مطرح شد ختم نمی‌شود و تمامی استان‌ها بخش قابل توجهی از ظرفیت پخش خود را به هفته دولت، حضور مسئولان دولتی در برنامه‌های صدا و سیما و پخش مستند و تولیدات ویژه‌ای درباره سفرهای استانی و مصوبات استانی دولت اختصاص داده‌اند. در این راستا قابل ذکر است دهمین جلسه اتاق فکر صدا و سیمای مرکز کردستان در مرداد ماه امسال با محوریت موضوع راهکارهای رسانه‌ای پرداختن به هفته دولت، ۴۰ ایده و سوژه رسانه‌ای در راستای استفاده مطلوب تر از راهکارهای رسانه‌ای برای پرداختن به هفته دولت در برنامه‌ها تصویب کرده است.

علاوه بر این، این روزها که بخش قابل توجهی از برنامه‌های سیاسی شبکه‌های سراسری سیما که درگیر پوشش اخبار شانزدهمین اجلاس سراسری غیرمتعهدها هستند، برنامه‌های اجتماعی بیش از گذشته درگیر هفته دولت شده تا جایی که برنامه «سیمای خانواده» شبکه اول سیما نیز ویژه «هفته دولت و سیمای خانواده» ترتیب داده است. به همین منوال برای برنامه «صبح بخیر ایران» هم می‌توان توصیف کرد …

بر اساس اعلام پایگاه‌های اطلاع رسانی شبکه‌های مختلف صدا و سیما، همزمان با آغاز هفته دولت برنامه‌های گروه اجتماعی نیز به دستاوردهای دولت در این هفته خواهند پرداخت و به اذعان خود این شبکه‌ها با آغاز هفته دولت حال و هوای برنامه‌های گروه اجتماعی نیز دراین راستا تغییر یافته است. در روز پنجشنبه ۲ شهریور و در آغاز هفته دولت برنامه «صبح بخیر ایران» میزبان وزیر ارشاد بود. میهمان دیگر این برنامه به مناسبت روز صنعت دفاعی، مهندس محمد اسلامی معاون امور صنعتی و تحقیقات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیش‌بینی شدند. صبح بخیر ایران در دیگر برنامه‌هایش میزبانی مرتضی تمدن استاندار تهران، علی اکبر رضایی رئیس مرکز پژوهش و سنجش اسناد نهاد ریاست جمهوری و … را کرده و خواهد کرد.

سیمای خانواده نیز بررسی عملکرد دولت با حضور محمدعلی زهره‌ای معاون پشتیبانی نهاد ریاست جمهوری را داشته و سوسن صفاوردی معاون امور بین الملل مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری را به عنوان دیگر مهمانش در نظر داشته است.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.