سهل انگاری برای واکسیناسیون، زمینه ساز ابتلای کودکان به بیماری های غیر قابل درمان

۲۱اردیبهشت،

واکسیناسیون جزو اقدامات پیشگیرانه بسیاری از بیماری هاست که از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار بوده و سهل انگاری برای واکسیناسیون، زمینه ساز ابتلای کودکان به بیماری های غیر قابل درمان است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران  به نقل از وب دا؛مسئول برنامه ایمن سازی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: در حال حاضر تمام کودکان زیر ۶ سال علیه بیماری های دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، فلج اطفال، سرخک، سرخجه، اوریون و هپاتیت B واکسینه می شوند.

علیرضا فاضلی افزود: بیماری هایی نظیر سرخک، سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی در مرحله حذف قرار دارند و حدود ۱۲ سال است که کشور ما عاری از فلج اطفال است و بیماری های دیفتری، سیاه سرفه و اوریون هم کنترل شده است.

وی تصریح کرد: ۹۹ درصد کودکان زیر یک سال، سال قبل نسبت به ب ث ژ، ثلاث و پولیو ۳ و هپاتیت B و ۹۸ درصد نسبت به سرخک ایمن سازی و واکسینه شدند.

فاضلی ادامه داد: کارکنان ارائه دهنده خدمات بخش سلامت با تاکید بر بخش خصوصی (پزشکان عمومی، متخصصان داخلی، اطفال و عفونی) ، کودکان زیر ۱۲ سال و خانواده های آن ها جزو گروه های هدف اصلی ما به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: نوبت اول واکسیناسیون علیه فلج اطفال فروردین ماه سال جاری انجام شد و نوبت دوم آن بیست و نهم تا سی و یکم ماه جاری انجام می شود که طی این برنامه، تمام مناطق تحت پوشش تیم های سیار، تمام کودکان زیر ۵ سال که مادران خود در زندان ها اقامت دارند و مناطقی که پوشش کمتر از ۹۵ درصد دارند، باید مراقبت شوند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.