سهمیه سوخت معلولان، همچنان در بلاتکلیفی

جام جم آنلاین: در حالی که رئیس سازمان بهزیستی در اردیبهشت ماه از پرداخت نقدی سهمیه بنزین معلولان از سوی این سازمان در تیرماه خبر داده بود، بعد از گذشت نزدیک به ۳۰ ماه بلاتکلیفی، هنوز خبری از سهمیه بنزین معلولان نیست.

همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در اردیبهشت ماه اظهار کرده بود مابه‌التفاوت ماهیانه ۵۰ لیتر سهمیه بنزین معلولان با بنزین آزاد، از تیرماه به حساب آنها واریز می‌شود که برای هر ماه رقمی برابر با ۱۵ هزار تومان است.

وی عنوان کرده بود که این امر ۱۰ هزار معلولی را شامل می‌شود که در سال ۸۹ سهمیه بنزین ۱۰۰تومانی دریافت می‌کردند و ۱۵ هزار تومان ما‌به‌التفاوت به ازای ۳۰۰ تومان اختلاف سهمیه بنزین آزاد و دولتی محاسبه شده است اعتبار این امر از محل منابع داخلی سازمان بهزیستی و کمک سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود.

این در حالیست که ریس سازمان بهزیستی چندی بعد از پرداخت سهمیه سوخت از مرداد ماه خبر داده و معاونت توانبخشی این سازمان مدعی شده بود اعتبار پرداخت سه ماهه نخست سهمیه بنزین معلولان از محل منابع داخلی سازمان بهزیستی تامین می‌شود ودر دهه اول شهریور همچنان باک خودروی معلولان از سهمیه بنزینشان خالی است.

همچنین یحیی سخنگویی ـ معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از نامه‌نگاری با دفتر ریاست جمهوری برای تامین بودجه این امر خبر داده و گفت: برای پرداخت سهمیه بنزین سه ماهه نخست معلولان از محل اعتبارات داخلی سازمان با دفتر ریاست سازمان بهزیستی نامه‌نگاری کرده‌ایم و همچنان پاسخی دریافت نکرده ایم.

از زمان اجرای هدفمندی یارانه‌ها و جمع‌آوری کارت‌های سوخت ۱۰۰ تومانی اعطاء سهمیه سوخت معلولان از سوی وزارت نفت و ستاد سوخت متوقف شد و در ادامه پیگیری‌های سازمان بهزیستی تاکنون برای احیاء این سهمیه بی‌نتیجه مانده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.