سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۳+۱ شد و استقلال مستقیم به مرحله گروهی رفت

 سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا به ۳+۱ افزایش یافت و تیم های پرسپولیس، تراکتور و استقلال سه تیمی هستند که به طور مستقیم به مرحله گروهی خواهند رفت و فولاد در پلی آف بازی خواهد کرد.

 در حالی که سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲+۲ بود و تیم های قهرمان لیگ و جام حذفی به صورت مستقیم راهی رقابت ها می شدند و دو تیم دیگر باید در پلی آف به مصاف رقبا می رفتند اما این اتفاق برای فصل ۲۰۲۲ رقابت ها تغییر کرده است.

سهمیه ایران در لیگ قهرمانان ۳+۱ شد

به دلیل اینکه تیم کلاب لایستسینگ ترکمنستان موفق به احراز سهمیه خود نشده، این سهمیه به ایران تعلق گرفت.چند سال پیش نیز این اتفاق رخ داده بود و سهمیه تیم عراقی به ایران (تیم سوم منطقه غرب) تعلق گرفت.

براین اساس تیم استقلال بدون حضور در پلی آف و به صورت مستقیم راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد و فولاد تنها تیم ایرانی حاضر در این مرحله خواهد بود.

پس از اینکه سیدبندی تیم ها و نحوه برخورد آنها با یکدیگر در مرحله پلی آف مشخص شد، شاگردان محمود فکری باید به مصاف العین امارات می رفتند اما اکنون و با حذف نماینده ترکمنستان، حالا استقلال راهی مرحله گروهی شده و این فولاد است که باید به مصاف این تیم قدرتمند اماراتی برود.

شاگردان جواد نکونام جهت راهیابی به دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲ که به صورت متمرکز در یک کشور برگزار می شود، کار سختی را برای تقابل با العین دارند و باید دید می توانند مجوز صعود به دور گروهی را کسب کنند یا خیر. طبق اعلام قبلی، مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب از ۱۴ تا ۳۰ آوریل (۲۵ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد.

همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده است قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ در تاریخ ۲۷ ژانویه (۸ بهمن) درکوالالامپور پایتخت مالزی برگزار می شود و باید دید چهار نماینده چه سرنوشتی در انتظار آن‌ها در مرحله گروهی خواهد بود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.