سهم آذربایجان شرقی در سال ۹۱ پذیرش ۷۰۰ هزار گردشگر خارجی است

تراب محمدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه این استان در زمینه جذب گردشگر خارجی در سال گذشته مقام اول را در بین استان های کشور به خود اختصاص داد، افزود: در سال ۹۰، طبق آمار مستند که در سازمان مرکزی بدان اشاره شده است، ۴۷۷ هزار و ۵۲۶ نفر از کشورهای مختلف به استان سفر کرده بودند.

وی بیشترین حجم گردشگران خارجی را مربوط به گردشگری سلامت و حوزه درمان اعلام و اظهارکرد: کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق، چین، گرجستان، تاجیکستان، فنلاند، ارمنستان و کشورهای مختلف اروپایی بیشترین گردشگران خارجی ورودی به آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده اند.

محمدی، هدف گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای جذب گردشگران خارجی در سال جاری را هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر عنوان کرد و خاطرنشان کرد: برای تحقق سهم ۷۰۰ هزار نفری آذربایجان شرقی از این رقم باید تمام دستگاه های اجرایی و نهادهای ذی مدخل در موضوع همکاری و تعامل سازنده و قوی با اداره کل داشته باشند.

وی آذربایجان شرقی را از نطر جاذبه های گردشگری، ابنیه های تاریخی و نیز آب و هوای خاص، یکی از استان های بسیار مستعد و دارای ظرفیت مناسب برای جلب و جذب گردشگران داخلی و خارجی بیان کرد که می توان با بهره مندی از چنین پتانسیل هایی رشد اقتصادی استان را نیز تعقیب کرد.

محمدی، موضوع گردشگری را صنعتی فرابخشی برشمرد که برای توسعه و رشد آن نیاز به تغییر نگرش ها بیش از گذشته لازم و ضروری است.

وی، با اشاره به تصمیم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت امور خارجه مبنی بر حذف روادید با ۶۰ کشور جهان، این موضوع را زمینه ای بسیار مناسب و مهم در زمینه جذب گردشگران خارجی دانست.

۷۲۳۶/۵۸۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۰۵۳۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.